در شورای مشورتی استاندار در حوزه بانوان با بیمه کوثر مطرح شد:
روز گذشته شورای مشورتی در قالب تفاهم نامه سه جانبه ای بین بهزیستی، شورای مشورتی بانوان استاندار و بیمه کوثر در خصوص اشتغال و بکارگیری بانوان بد سرپرست و بی سرپرست تحت حمایت بهزیستی" در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند برگزار شد و "جامعه هدف بهزیستی درمیان" به عنوان پايلوت اجراي طرح توانمند سازي و اشتغال زنان سرپرست خانوار برای همکاری با بیمه کوثر پیشنهاد داده شد.
کد خبر: ۹۸۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱ 01 August 2021

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه من به شخصه به بیمه اعتقاد راسخ دارم، افزود: کار و اشتغال زنان سرپرست خانوار دغدغه همیشگی دفتر امور بانوان بوده است.
نفیسه نخعی با بیان اینکه با در نظر گرفتن ظرفیت های بازاریابی و همکاری با بیمه کوثر پیشنهاد می دهم شهرستان درمیان را به عنوان پایلوت انتخاب کنیم، دامه داد: آموزش های لازم در خصوص بازاریابی و اشتغال زنان سرپرست خانوار و یا فرزندان توانمند آنها را شروع کنیم و اگر طرح موفقیت آمیز بود در باقی شهرهای استان نیز ادامه خواهیم داد. وی یادآور شد: در شهرهای جامع هدف کار را با حدود 20 نفر آغاز کرده و در صورت موفقیت آمیز بودن و پوشش حدود 70 درصدی در دیگر شهرها و با زنان سرپرست خانوار برنامه ریزی خواهیم کرد. نخعی با بیان اینکه زنان مخصوصا زنان سرپرست جامعه در اجتماع با مشکلات عدیده روبرو هستند افزود: باید روحیه اجتماعی این قشر تقویت شود و این تنها در سایه حمایت همه مسئولان امکان پذیر خواهد بود. دبیر شورای مشورتی و رئیس کمیته اشتغال و کارِآفرینی نیز در این جلسه گفت: تفاهم نامه ای فی مابین امور بانوان استانداری و مدیریت شعب بیمه کوثر استان با محوریت بانوان و آموزش آنان به امضاء خواهد رسید. مهدیه ضیائیان هدف از این طرح را فعال سازی و افزایش روحیه امید در بانوان سرپرست خانوار عنوان کرد و افزود: با ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار نه فقط خانواده را از نظر اقتصادی خودکفا می شود کمک بزرگی به روحیه همکاری در زندگی ایجاد می شود.
وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند، ادامه داد: زمانی که یک زن بد سرپرست یا بی سرپرست مشغول به کار شود قطعا به قطع زنجیره بزهکاری کمک شده است.
دبیر شورای مشورتی و رئیس کمیته اشتغال و کارِآفرینی تاکید کرد: مهمترین اهداف این طرح بالا بردن اعتماد به نفس زنان و ایجاد فرصت شغلی برای آنهاست.
ضیائیان با بیان اینکه بسیاری از این زنان تحت حمایت بهزیستی یا کمیته امداد هستند که کفاف هزینه زندگی آنها را نمی دهد، خاطر نشان کرد: اما ما قصد داریم به این زنان ماهگیری یاد بدهیم تا اینکه ماهی به دستشان بدهیم.وی با اشاره به بالا رفتن تورم یادآور شد: زنان سرپرست خانوار باید پویا شوند و محدود کردن آنها به بهانه آسیب پذیری در جامعه یعنی ندید گرفتن توانایی بخش بزرگی از جامعه. شایان ذکر است که در این جلسه نماینده بیمه کوثر به سوالات مدیون فعال حوزه زنان و آسیب های اجتماعی پاسخ داد. بیمه کوثر از سال 97 تاسیس شده و سهامدار آن تامین اجتماعی به پشتوانه وزارت دفاع است و در بین بیمه ها رتبه ششم را دارد. بیمه نامه کوثر در استان برای سازمان های چون جمعیت هلال احمر، دانشگاه بیرجند، دانشگاه صنعتی، پارک علم و فناوری صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار