مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با اشاره افتتاح ۶ مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی همزمان با هفته ملی مهارت در خراسان جنوبی گفت: برنامه ما این است ۳۰ مرکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی در سال ۱۴۰۰ در استان راه اندازی شود.
کد خبر: ۹۸۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰ 31 July 2021

به تابناک خراسان جنوبی ، محمدعلی عرب در مراسم افتتاح وبیناری ۶ مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی در خراسان جنوبی اظهار داشت: امید است مهارت به عنوان یک عنصر مهم در حوزه اشتغال بتواند جای خود را در سبد خانواده ها پیدا کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای ایجاد اشتغال نیاز به سرمایه گذاری است بیان کرد: مهمترین عنصری که می تواند در ایجاد اشتغال نقش اساسی را ایفا کند نیروی انسانی است بنابراین توسعه نیروی انسانی باید مورد توجه قرار گیرد.
عرب تصریح کرد: باید مسیر را به سمتی ببریم که فرزندان ما از دوران نوجوانی به سمت مراکز مهارتی هدایت شوند و کار ساختن فردای فرزندانمان با خشت مهارت آموزی استحکام یابد .
وی خاطرنشان کرد: باید خانواده ها این موضوع را مدنظر قرار دهند که اگر قرار است فرزندان آنان آینده روشنی داشته باشند باید از همان ابتدای کار فن و مهارت را در دستور کار قرار دهند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی یادآور شد: در حال حاضر در سطح متوسطه دوم با آموزش و پرورش همکاری خوبی داریم و نگاه ما این است که از همان متوسطه اول این کار را آغاز کنیم.
عرب با تاکید بر اینکه باید به سمتی برویم که رویکرد از سمت مدرک گرایی به مهارت آموزی سوق داده شود اظهار داشت: متأسفانه امروزه رویکرد مهارتی کمتر مورد توجه قرار می گیرد.
وی بیان کرد: در سطح دانشگاه نیز باید اصلاحات جدی شکل و غربالگری صورت گیرد تا دانشجویان به سمت مهارت آموزی بیایند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از افتتاح ۶ مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی در سطح استان خبر داد و گفت: با افتتاح این ۶ مرکز در استان خراسان جنوبی تعداد مراکز به ۸ مرکز می رسد.
عرب اظهار داشت: در حال حاضر 8 مرکز مهارت آموزی بین کارگاهی در استان وجود دارد و برنامه ما این است ۳۰ در سال 1400 این رغم را به 30 مرکز برسانیم .
وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های بزرگ مسئولان امر در امر مهم تقویت مهارت نیروی انسانی شاغل در صنایع جداسازی کارگران از خط تولید بود که در این راستا بر آن شدیم تا بتوانیم به ارائه آموزش در جوار کارگاه ها این دغدغه را برطرف نمایم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار