مدیر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
 اولین و مهمترین دغدغه جامعه کارگری، امنیت شغلی است که با وجود قراردادهای مدت موقت آن را ناپایدار می دانند.
کد خبر: ۹۸۱۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸ 27 July 2021

این مطلب را مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در نشست هم اندیشی نمایندگان کارگر و کارفرمای شهرستان بیرجند مطرح کرد.
"ابراهیم رضازاده" امنیت شغلی و اشتغال پایدار را در گرو حیات بنگاه های اقتصادی و حمایت از تولید دانست و گفت: با حمایت همه جانبه واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی و فعالیت این واحدها با تمام ظرفیت، امنیت شغلی کارگر تامین خواهد شد.
وی در ادامه سخنانش به تشریح تاثیرات کرونا بر فعالیت های اقتصادی و روابط کار بین کارگر و کارفرما پرداخت که
احصای ۱۳ واحد صنعتی بزرگ و متاثر از کرونا با ۵ هزار و ۲۷ کارگر، برگشت به کار افراد تعدیل شده بدون نیاز به طرح دعاوی، ثبت ۶ هزار و ۲۲۹ درخواست در سامانه مربوط و پرداخت بیمه بیکاری به ۵ هزار و ۵۳۰ نفر مشمول ، کاهش ۱۶ درصدی  معوقات کارگری در پایان سال گذشته و مدیریت تنش های حاصل از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان که ۳۲ واحد با ۴۶۷ نفر را متاثر کرد از مهم ترین اقدامات بود.
گفتنی است طرح نواقص سامانه جامع روابط کار، چالش های مرتبط با انجام تحقیق در پرونده ها، تاکید بر مشاوره و سازش قبل از طرح دعاوی، تشکیل اتاق فکر برای احصای چالش های قانون کار از عمده مباحث مطرح شده توسط نمایندگان کارگران و کارفرمایان در این جلسه بود که برای اجرای آن تصمیماتی گرفته شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار