مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی
همزمان با سومین روز از هفته ملی مهارت های فنی و حرفه ای، آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد هنرهای نمایشی افق هزاره در بیرجند افتتاح شد.
کد خبر: ۹۸۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶ 27 July 2021

عصر دوشنبه، همزمان با سومین روز از هفته ملی مهارت های فنی و حرفه ای، آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد هنرهای نمایشی افق هزاره در بیرجند افتتاح شد.
در این مراسم محمد علی عرب، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی به تابناک خراسان جنوبی اظهار داشت: این آموزشگاه، دومین آموزشگاهی است که در حوزه هنرهای نمایشی در استان به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه زمینه فعالیت و ارائه خدمت در حوزه فرهنگی زیاد است و جای کار وجود دارد افزود: یکی از سیاست های ما استفاده از ظرفیت های منطقه است که می توان به این ظرفیت ها روی آورد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه آموزشگاه های آزاد جزو خانواده فنی و حرفه ای هستند بیان کرد: مجموعه فنی و حرفه ای در حوزه فرهنگ و هنر نیز حرفی برای گفتن دارد.
عرب با تاکید بر اینکه باید چ پتانسیل های قوی که در کشور وجود دارد معرفی شود تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه ای در دو بخش آزاد و دولتی فعالیت می کند و این دو بخش، دو بال پرواز سازمان را تشکیل می دهند.
وی با اشاره به اینکه بدون حضور بخش خصوصی ما نمی توانیم موفق باشیم خاطرنشان کرد: سازمان های دولتی با محدودیت های زیادی مواجه هستند و به تنهایی نمی توانند منشأ اثر باشند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی یادآور شد: نگاه ما به بخش خصوصی به عنوان عضوی از خانواده است و تلاش می شود در کنار هم و با کمک یکدیگر و با استفاده از مقرراتی که وجود دارد خدمات شایسته ای انجام شود.
عرب با بیان اینکه هیچ زبانی گویا تر از زبان هنر نیست اظهار داشت: استان ما استانی غنی و سرشار از مواهب فرهنگی است که باید از این ظرفیت ها بهره گیری شود.
وی با اشاره به اینکه باید از تمامی ظرفیت هایی که در بخش رونق اقتصادی موثر هستند بهره گرفت خاطرنشان کرد: چراکه ما پتانسیل خوبی در بخش هنر در استان داریم.
حسن پور، مدیر مسئول آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد هنرهای نمایشی افق هزاره نیز در این جلسه با اشاره به اینکه به موسسات آزاد فنی و حرفه ای نیاز است اظهار داشت: باید از این قبیل موسسات در استان بیشتر تاسیس شود.
وی با گلایه از اینکه متأسفانه در بحث اشتغال زایی و اقتصاد هنر کار نشده است افزود: این آموزشگاه ها می تواند اقتصاد هنر را رونق دهد.
مدیر مسئول آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد هنرهای نمایشی افق هزاره با اشاره به اینکه آموزشگاه های فنی و حرفه ای می تواند رابط بین هنر و اقتصاد و کارآفرینی باشد گفت: امید است بتوانیم رشته های بومی منطقه را به رشته های سازمان فنی و حرفه ای اضافه کنیم.

حسن پور یادآور شد: در این آموزشگاه در بحث آموزش می توان هنرهای نمایشی شامل کارگردانی، نمایش نامه نویسی، نمایش نامه خوانی و سینما را نام برد.

کمالی مدیر آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد هنرهای نمایشی افق هزاره نیز بیان کرد: این مجموعه به نسبت سرانه فضای آموزشی بیشترین فضای آموزشی را در استان دارد.

وی اظهار داشت: این آموزشگاه مجهز به استودیو کامل صدا است و در بحث آموزش از اساتید بزرگ استان استفاده شده است و تلاش شده است بهترین ها با بهترین کیفیت در مجموعه رقم بخورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار