خبر قابل تامل مدیرکل آموزش و پرورش:
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در حالی از بازنشستگی هزار و ۱۸۷ معلم برای سال تحصیلی جدید خبر داد که به گفته وی فقط ۵۱۶ معلم زن و مرد جایگزین این تعداد پیشکسوت می شوند‌.
کد خبر: ۹۷۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲ 17 July 2021

"واقعی" نسبت معلم به دانش آموز را در کشور یک به ۲۶ اعلام و اظهار کرد: این رقم در خراسان جنوبی به علت پراکندگی بالای جمعیت یک به ۱۶، ۱۰، ۵ و گاهی اوقات به حتی زیر این تعداد نیز می رسد.

نیاز اعتباری برای پساکرونا


مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه سخنانش از نیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای توانمندسازی دانش آموزان، اولیای خانه و مدرسه و تجهیز مراکز مشاوره در دوران پسا کرونا صحبت کرد.
"واقعی" در چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش همچنین وعده داد ۳۰۰ روستای استان تا پایان سال به شبکه ملی اطلاعات متصل و از  اینترنت پر سرعت برخوردار شوند.
وی نبود تناسب جمعیت  معلم به دانش آموز، پراکندگی جمعیت دانش آموزی و وجود کلاس های زیر نرم، کمبود فضاهای آموزشی، قدمت بالا و پاسخگو نبودن اعتبارات تعمیر و نگهداری آن ها و کمبود نقدینگی را ازمهم ترین چالش ها برشمرد.

کاهش کلاس های مختلط

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر تجمیع کلاس های زیر نرم و کاهش کلاس های مختلط تأکید کرد و ادامه داد: لازمه تجمیع مدارس و کلاس های زیر نرم و در نتیجه کاهش کلاس های مختلط دوره اول متوسطه، هدایت دانش آموزان روستاها و مناطق کم جمعیت به سوی مدارس شبانه روزی با مشارکت و همراهی فرمانداران، بخشداران، دهیاران و اولیای دانش آموزان است.
وی نرم دانش آموزی را برای تشکیل کلاس مستقل برای هر پایه در دوره اول و دوم ابتدایی ۲۲ نفر، متوسطه اول ۲۰، متوسطه دوم ۱۳ و هنرستان ۱۰ نفر اعلام و تصریح کرد: براین مبنا حد اقل تشکیل مدرسه ی روزانه در دوره اول و دوم متوسطه ۷۵ نفر و هنرستان ۵۰ بوده و لازمه تشکیل دبیرستان و یا هنرستان شبانه روزی حد اقل ۸۰ نفر می باشد.
وی، اضافه کرد: برای اجرای  طرح تجمیع کلاس های زیر نرم، برای ۳ هزار و ۷۰۰ دانش آموز علاوه بر تخصیص کلاس و نیروی انسانی از سوی آموزش و پرورش، اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت  هزینه غذایی و  هزینه ایاب و ذهاب  این تعداد دانش آموز مورد نیاز است که نیاز به مساعدت ویژه استانداری و سایر نهاد ها دارد.

آیین نمادین بازگشایی مدارس

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی در پایان از برگزاری آیین نمادین بازگشایی مدارس، مراسم آغاز سال تحصیلی، گرامی داشت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی به میزبانی شهرستان نهبندان خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار