مدیرکل بهزیستی در نشست خبری بمناسبت چهل و یکمین سالروز تاسیس این سازمان عنوان کرد؛
افزایش بیش از ۵۰ درصدی اعتبار تسهیلات اشتغال در سال جاری
کد خبر: ۹۷۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱ 14 July 2021

صباغی _مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعهد اشتغال امسال بهزیستی استان ۸۹۹ نفر است، افزود: اعتبار اشتغال در سال جاری به ۴۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
علی عرب نژاد با بیان اینکه در سال گذشته، ۳۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به بهزیستی استان اختصاص یافته است، گفت: همچنین برای ۸۸۷ نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی افزود: برنامه های هفته بهزیستی امسال با شعار بهزیستی در گام دوم، هوشمند سازی، محله محوری، سلامت اجتماعی در خانواده برگزار خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی استان با یادآوری اینکه این نهاد بیش از ۷۰ وظیفه دارد افزود: در سال گذشته ۱۲۱ هزار و ۸۲۰ نفر از بهزیستی خراسان جنوبی خدمات گرفته اند. وی با بیان اینکه ۴۲ هزار و ۵۶۴ خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند، گفت: متاسفانه از سه سال گذشته ۳ هزار و ۶۰۸ نفر پشت نوبت خدمات و دریافت مستمری هستند. عرب نژاد یادآور شد: حوزه پیشگری طرح مشارکت اجتماعی پس از شیوع کرونا اجرا کرد که در این راستا ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز هزینه شده است.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای مشاوره ژنتیک برای یک هزار و ۸۳۵ نفر با اعتباری بیش از ۱۷ میلیارد ریال، ادامه داد: برنامه ملی غربالگری بینایی کودکان سه تا شش سال برای ۳۱ هزار و ۴۵۳ کودک غربالگری انجام و بیش از دو میلیارد و ۸۷ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

راه اندازی مرکز تخصصی درمانی افراد دارای سوء مصرف مواد
عرب نژاد: ضمن اشاره به راه اندازی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه چرخه درمان اعتیاد در بهزیستی بسیار متفاوت است، عنوان کرد: طی سال گذشته با تمام سختی ها مرکز تخصصی و جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مبنی بر تداوم درمان در استان راه اندازی شد که ۳۳۶ معتاد متجاهر از ابان ماه ۹۹ تاکنون از خدمات این مرکز استفاده کرده اند. وی یادآور شد: همچنین بر اساس تفاهم نامه با قوه قضاییه از آبان ماه سال گذشته ۵۸۰ زوج به سامانه تصمیم مراجعه و خدمات مختلف از جمله آموزش و مشاوره را دریافت کرده اند. وی با اشاره به غربالگری شنوایی۱۰۰ درصدی نوزادان و کودکان استان بیان کرد: از مجموع کودکان تعداد ۱۷۱ کودک به مرحله تشخیص راه یافتند و از این تعداد ۴۳ کودک کم شنوا شناسایی شد.مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از مصاحبه و رصد ۱۳ هزار و ۸۵۵ معلول در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته چهار هزار و ۶۶۴ مورد تجهیزات توانبخشی بین نیازمندان توزیع شده است. وی بیان کرد: تعداد دو مرکز توانبخشی مبتنی بر خانواده در شهرستان‌های بیرجند و قاین وجود دارد که به تعداد ۱۷۸ نفر از معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن توسط مراقبین آموزش دیده خدمات ارائه می دهند.

فعالیت ۳۵ مرکز روزانه برای خدمات دهی به معلولان
وی یاد آور شد: در سال ۹۹ تعداد ۸۳۸ نفر از معلولان واجد شرایط تحت حمایت بهزیستی، به طور مستمر از خدمات حضوری و غیرحضوری در ۳۵ مرکز روزانه بهره مند شدند.عرب نژاد با اشاره فعالیت تعداد ۱۷ مرکز شبانه روزی در استان ادامه داد: تعداد ۷۱۵ نفر از معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن در این مراکز خدمات مراقبتی بصورت شبانه روزی دریافت می کنند. وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ خودروی سیار اورژانس اجتماعی در استان وجود دارد، عنوان کرد: تعداد ۲ هزار و ۷۲۲ نفر در سال گذشته از این خودروهای سیار خدمات گرفته اند.

کودک و همسر آزاری در صدر تماس های ۱۲۳
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین تماس ها با سامانه ۱۲۳ در حوزه کودک آزاری و همسر آزاری بوده است، عنوان کرد: در سال ۹۲ خدمت گیرندگان تلفنی بهزیستی از خط ۱۲۳، سه هزار و ۱۲۹ نفر بوده در حالی که در سال ۹۹ این رقم به حدود ۱۰ هزار و ۸۹ نفر رسیده که نشان از اعتماد مردم است. وی با اشاره به طرح امداد بگیر یا نذر خانواده جایگزین خاطر نشان کرد: تعداد ۳۳۷ کودک به خانواده ها واگذار شده اند و برابر مصوبه شورای معاونین کشور ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان یارانه از تیرماه برای این کودکان نیز پرداخت می شود.
عرب نژاد با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۹ دو هزار و ۲۷۹ واحد مسکونی تحویل و ۷۰۷ واحد در دست احداث است، عنوان کرد: تعداد ۸۱ واحد مسکونی نیز در سال جاری در استان به بهره برداری رسیده که یک واحد از این ۸۱ واحد در روستای نصرآباد خوسف در هفته بهزیستی بهمراه ۲۰۷۵ واحد در کل کشور به صورت همزمان از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس سازمان بهزیستی کشور افتتاح خواهد شد. وی ادامه داد: مبلغ ۱۱ میلیارد و ۲۷۵ میلیون ریال کمک بلاعوض نیز از سوی بهزیستی برای احداث این ۸۱ واحد پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار