استاندار خراسان جنوبی :
۹۰ درصد آزمایش های نوع دلتا در خراسان جنوبی مثبت بوده که موید ورود ویروس دلتا به استان است.
کد خبر: ۹۷۷۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲ 11 July 2021

این خبر نگران کننده را استاندار خراسان جنوبی اعلام و به تهیه کیت های آزمایشی نوع دلتا از پنجشنبه گذشته در استان اشاره کرد.
"ملانوری" بر این اساس تاکید کرد: هیچ مصوبه ای نمی تواند، مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا را نقض کند.
وی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به سرعت بالای انتشار این ویروس، رعایت پروتکل های بهداشتی را مورد تاکید قرار داد.
وی تاکید کرد: بیماری کرونا باید بر پایه مدیریت بومی و محلی، و بر اساس ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا که در استان بومی سازی شده، مدیریت شود.
استاندار در عین حال تصریح کرد: تمهیدات لازم اندیشیده شود تا اشتغال و معیشت حفظ و از تحمیل هزینه های سنگین به نظام سلامت استان جلوگیری شود‌.
وی همچنین از ورود افرادی از سیستان و بلوچستان به شهرستان های سربیشه و نهبندان و قرمز بودن نهبندان، صحبت و تصریح کرد: با همکاری نیروی مقاومت بسیج، دانشگاه علوم پزشکی ،جمعیت هلال احمر، صنعت، معدن و تجارت و فرمانداری ها، طرح شهید سلیمانی با هدف بیماریابی، با قدرت چند برابر در این دو شهرستان اجرا شود.
وی همچنین به لزوم پیگیری واکسیناسیون از طرف دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید واکسیناسیون را به عنوان مطالبه جدی پیگیری تا استان بتواند سهمیه خوبی در این زمینه دریافت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار