استاندار:
تا کنون موردی از ابتلا به ویروس هندی در استان گزارش نشده است.
کد خبر: ۹۷۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱ 03 July 2021


استاندار خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: با وجود هم مرزی استان با افغانستان و با پیش بینی های انجام شده این احتمال وجود داشت که ویروس هندی از مرزهای شرقی وارد کشور شود و بر این اساس مراقبت های ویژه ای در مرزهای استان اعمال شد.
به گفته "ملانوری" با توجه به فعال بودن مرزهای استان و انجام مبادلات مرزی، شرایط آمد و شدها مدیریت و با اجرای مصوبات دو ستاد ملی و استانی کرونا و همچنین همراهی حوزه های هلال احمر، بهداشت و مرزبانی ، مرز کنترل شد.
وی ادامه داد: همچنین با همراهی اصناف، تلاش کادر بهداشت و درمان، اطلاع رسانی های دقیق و به موقع رسانه ها و همچنین توسعه تجهیزات درمانی و بیمارستانی شامل افزایش تخت ها، تخت های ICU، آزمایشگاه ها، دستگاه های اکسیژن ساز و ...میزان ابتلا کنترل و در وضعیت مطلوبی نگه داشته شد.
استاندار با تأکید بر این که در حال حاضر وضعیت استان نسبتاً مطلوب است، اظهار کرد: با توجه به همجواری استان با سیستان و بلوچستان که با افزایش آمار ابتلا به بیماری مواجه است و از طرفی ترددهایی بین دو منطقه ، احتمال افزایش آمار بیماران کرونایی در خراسان جنوبی وجود دارد.
به گفته وی در حال حاضر از مجموع ۱۶۴ بیمار تنفسی که در بیمارستان های استان بستری هستند، تست کرونای  ۵۱ نفر مثبت است و ۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند‌.
وی گفت: وضعیت فعلاً کنترل شده است و در برخی روزها خوشبختانه مورد فوتی نداریم.
وی با اشاره به همجواری شهرستان نهبندان با استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: در رنگ بندی های جدید، شهرستان نهبندان قرمز، شهرستان های بیرجند، سربیشه، درمیان و قاینات نارنجی و شهرستان های خوسف، سرایان، بشرویه، زیرکوه، طبس و  فردوس نیز به رنگ زرد هستند.
استاندار با تأکید به این که در تزریق واکسن، تابع شرایط ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت هستیم، گفت: از ۱۳ هزار نفر جمعیت موجود در گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال استان ، بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر، معادل ۵۸ درصد واکسینه شده اند.
"ملانوری" ادامه داد: در ۵۳ درصد از جمعیت ۱۲ هزار نفری گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال، معادل ۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیز واکسیناسیون انجام شده است.
وی یاداور شد: از گروه سنی بالای ۸۰ سال استان با ۱۶ هزار و ۲۳۰ نفر جمعیت نیز ۸۴ درصد، معادل ۱۳ هزار و ۶۳۷ نفر، واکسن را دریافت کرده اند.
به گفته وی؛ در حال حاضر با برنامه ریزی های انجام شده، دوز دوم واکسن به جامعه هدف تزریق می شود.
وی با اشاره به این که وضعیت در حال کنترل است، تأکید کرد: این نگرانی وجود دارد که با عادی انگاری و عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی با افزایش آمار مبتلایان مواجه شویم.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با همراهی و هم افزایی همه حوزه ها با مدیریت درست از شیوع پیک پنجم جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار