به همت دانشگاه بیرجند:
رئیس دانشگاه بیرجند در نشست خبری با بیان اینکه آبان ماه ۱۴۰۰ جشنواره شکوه شرق آبان در بخش های کتاب، پایان‌نامه، تاریخ، فرهنگ، موشن گرافی برگزار می شود، افزود: این جشنواره با محوریت فرهنگ خراسان جنوبی، شعر، داستان، ترجمه ادبی، هنرهای تجسمی، صنایع دستی، نقاشی و نگارگری، خوشنویسی، سرامیک، طراحی و بافت پارچه، فلز و جواهرسازی، و توسعه فرهنگ کارآفرینی خواهد بود. دکتر احمد خامسان گفت: این جشنواره با هدف حفظ و ماندگاری فرهنگ اصیل شرق کشور در آبان ماه امسال برگزار می شود.وی با بیان اینکه موزه، مرکز اسناد و مفاخر تا ابتدای مهرماه امسال در محل پردیس شهدای دانشگاه به بهره برداری می رسد، ادامه داد: موزه علم و فناوری در حال تجهیز است و تا یکسال آینده آماده بهره برداری می شود. وی خاطر نشان کرد: در طرح دوشنبه های فرهنگی هر هفته برنامه ای را در حوزه های مختلف فرهنگی هنری در سطح دانشگاه برگزار خواهیم کرد. وی گفت: شناخته شدن خراسان جنوبی بیش از پیش در کشور از مهمترین دغدغه‌ها بوده است که سبب آغاز عملیاتی شدن اولین جشنواره "شکوه شرق" در استان شد.
کد خبر: ۹۷۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ 15 June 2021

 

برگزاری جشنواره در قالب گردشگری کشاورزی
دبیر جشنواره شکوه شرق با بیان اینکه جشنواره شکوه شرق هر ۲ سال یک بار برگزار خواهد شد، عنوان کرد: از آنجا که زمان برگزاری جشنواره در آبان‌ امسال پیش‌بینی شده است در قالب جشنواره، گردشگری کشاورزی را هم خواهیم داشت.
دکتر سیدعلیرضا ذوالفقاری با اشاره به اینکه مهلت دریافت مقاله در این جشنواره از ۲۰ خردادماه آغاز شده و تا یکم شهریورماه ادامه دارد، افزود: کمک به حفظ و ارتقای میراث فرهنگی و معنوی استان و معرفی آن به نسل جوان، تشویق و حمایت معنوی از پدیدآورندگان آثار و تولیدات فاخر علمی، ادبی، هنری در زمینه فرهنگ و تمدن خراسان جنوبی، از اهداف این جشنواره است.
وی خاطر نشان کرد: این جشنواره با تشویق و حمایت معنوی از فعالان حوزه علم، ادب و هنر استان درصدد است تا زمینه‌ساز رشد، شکوفایی و تعالی بیش از پیش فرهنگ در این خطه از کشور باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار