معاون استاندار اطمینان داد:
در تأمین کالاهای اساسی هیچ مشکلی در خراسان جنوبی وجود ندارد. این مطلب را معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در جلسه دیدار استاندار و هیئت همراه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند مطرح و تاکید کرد: بیشترین میزان اقلام تا این لحظه نسبت به سنوات گذشته تأمین شده است.
کد خبر: ۹۷۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 15 June 2021

"عابدی" در ادامه اقدامات و برنامه های حوزه اقتصادی استان در راستای تنظیم بازار
را تشریح و به موضوع بازار مرغ اشاره کرد.
وی گفت: با توجه به تصمیم کلان کشور در تأمین دان طیور تکانه هایی داشتیم، لذا جوجه ریزی به میزان کافی صورت نگرفت و مشکلاتی به همراه داشت.
وی تأکید کرد: با توجه به برنامه ریزی ها این اطمینان خاطر وجود دارد که در بحث تأمین گوشت مرغ مورد نیاز استان، هیچ مشکلی نخواهیم داشت.
وی با استناد به گزارش جهاد کشاورزی و با توجه به نیاز روزانه ۲۵ تا ۳۵ تنی گوشت مرغ از توزیع ۶۰ تن مرغ در سطح استان خبر داد.
معاون استاندار همچنین از برنامه های استان برای تأمین علوفه دامی مورد نیاز صحبت و تصریح کرد: بنا به تأکید شخص استاندار، مبنی بر رفع این مشکل، قرارگاه تأمین علوفه دام از دو هفته پیش در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل شده است.
وی با اشاره به تامین بیشترین میزان علوفه دام، توسط بخش خصوصی گفت: از تمام ظرفیت دستگاه ها نیز به منظور رفع این نیاز اساسی استفاده می شود.
به گفته معاون استاندار از ابتدای امسال۱۲ هزار تن علوفه دامی در استان توزیع شده که بیش از ۳ برابر میزان علوفه ای است که در مدت مشابه سال گذشته در اختیار دامداران قرار گرفت.
به گفته وی؛ خرید علوفه دامی تا رفع کامل نیاز دامداران،کماکان ادامه دارد.
معاون استاندار یادآور شد: با توجه به بارندگی مطلوب سال گذشته، دامداران نسبت به خرید دام بیشتر اقدام کردند که این دام مازاد در شرایط خشکسالی موجود، مشکلاتی به همراه داشته است.
وی خرید دام مازاد دامداران توسط جهاد کشاورزی را یکی از اقدامات استان در راستای مدیریت شرایط موجود عنوان کرد و گفت: خرید دام مازاد همچنان ادامه دارد.
وی تأکید کرد: بنا به گزارش امور عشایری، رقم تسهیلات پرداختی به عشایر استان در این زمینه در سه ماهه اول امسال، برابر تمام تسهیلاتی می باشد که سال ۹۹ پرداخت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار