در گفت و گو با عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی مطرح شد:
پروین پناهنده- "شفافیت" تنها راه دوری از فساد اداری و اقتصادی در شورای شهر است. این مطلب را کاندیدای شورای شهر بیرجند و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی به عنوان تنها پاسخ به موضوع فساد اداری و اقتصادی در شورای شهر مطرح می کند.
کد خبر: ۹۷۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱ 15 June 2021

"محمد رمضانی" در گفت و گو با خبرنگار "تابناک" به فساد اداری و اقتصادی دوره های گذشته  در شورای شهر و برخورد قضایی با این موارد اشاره و تصریح می کند:‌ تنها پاسخ به این موضوع شفافیت است.

وی ضمن تشریح برنامه شورای جدید برای دوری از این مقوله بر رسانه ای شدن مبلغ قراردادهای شهرداری و مصوبات شورا تا یک سقف مشخص تاکید و به این نکته اذعان دارد که شهروندان باید هزینه کرد پروژه ها را بدانند و مانند یک شهر شیشه ای همه چیز شفاف باشد.

وی در ادامه سخنانش به این نکته هم اشاره دارد که امروز در شهرستان بیرجند زمزمه هایی از هزینه کردهای ناعادلانه برای شمال و جنوب شهر شنیده می شود که باید شورا پاسخگوی آن باشد و اگر هزینه ها عادلانه یا بر حسب نیاز بوده باید شفاف و روشن به مردم توضیح داده شود.

 وی با اشاره به تضعیف جایگاه شوراها از نگاه مردم در اداره شهرها و روستاها اظهار می کند: نگاه مردم بر اثر عملکرد شورا تضعیف می شود و زمانی که همه چیز شفاف سازی شود نه تنها جایگاه شورا تضعیف نمی شود بلکه اعتماد به شورا در رفع مشکلات دوچندان خواهد شد.

آسیب نگاه غیرکارشناسی

موضوع دیگری که این کاندیدای شورای شهر به آن تاکید دارد آسیب نگاه غیرکارشناسی به کارکرد شورا برای حل مشکلات شهری است.

"رمضانی" معتقد است نگاه غیر کارشناسی کارکرد شورا را به باتلاقی سوق می دهد و به جای پیشرفت شهر رابه عقب ماندگی می کشاند.

وی پروژه های نیمه کاره، پروژه هایی که چند بار تخریب و مجدد ساخته می شود را نتیجه همین نگاه غیرکارشناسانه می داند و تصریح می کند:‌ نگاه سیاسی تا این حد زیان بار نخواهد بود و تنها مشکل در نگاه های سیاسی این است که اجرای طرح های مختلف به ویژه فرهنگی و اجتماعی ها کند پیش می رود یا اصلا پیش نخواهد رفت.

شورای شهر نه شورای شهرداری

این نامزد شورای شهر به رابطه شورای شهر با شهرداری به عنوان ناظر بر اجرای امور شهری هم اشاره و بر حذف دیدگاه شورای شهرداری از بدنه شورا تاکید دارد و البته می گوید:‌ این گفته به معنای این نیست که شورا باید در مقابل شهرداری باشد بلکه شورا باید علاوه بر پیگیری مطالبات شهروندان در تامین نیازهای شهری کمک و نظارت کند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی همچنین بهترین راه احصای مشکلات شهری را تعامل شورا با رسانه ها می داند و معتقد است این مهم روحیه مطالبه گری را هم تقویت می کند.

وی معتقد است شهر بیرجند به عنوان مرکزِ و پیشانی استان باید به لحاظ زیرساخت های مرکز استان تغییر و تحولات بیشتری داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار