گفتگو اختصاصی با مدیر کل محیط زیست خراسان جنوبی به بهانه هفته محیط زیست:
مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی درباره پسماندهای عفونی بیمارستانها و خطر کرونا بیان کرد: محیط زیست استان با توجه به ماده 23 قانون ناظر عالی و مستقیم این پسماند هاست و دفن بهداشتی پسماندهای بیمارستانی بصورت مستمر پایش می شود. اکبری با بیان اینکه استان های کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان و هرمزگان تحت تاثیر گرد و غبار شدید قرار دارند، خاطر نشان کرد: خراسان جنوبی با قرار داشتن برروی کمربند خشک و نیمه خشک نیمکره شمالی دارای ذخائر منابع آبی ضعیف، نزولات جوی کم، تبخیر سالیانه شدید و پوشش گیاهی محدود تراکم بیابانی زیادی را دارد که متاسفانه رو به افزایش است .
کد خبر: ۹۷۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸ 10 June 2021

 

40 میلیارد اعتبار برای مقابله با پدیده گردو غبار
وی با اشاره به اینکه در راستای پیگیری های انجام شده حفاظت محیط زیست استان و بازدیدهای مدیر ملی ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار سال گذشته بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در بحث مقابله با پدیده گرد و غبار از محل صندوق توسعه ملی به خراسان جنوبی اختصاص داده شد، یادآور شد: بیش از 80 درصد اعتبارات مذکور برای انجام عملیات نهالکاری، بوته کاری، مدیریت رواناب ،نهالکاری روی مالچ، آبیاری و مراقبت نهالکاری و بوته کاری سنواتی، احداث باد شکن،مدیریت چرا، قرق اختصاص یافت.

اهرم فشار برای شکارچیان غیر مجاز

اکبری با اشاره به شکار غیر مجاز و نیاز به فرهنگسازی آن افزود: اعمال فشار و جریمه به عنوان یکی از اهرمها و ابزاری است که قانون گذار در اختیار سازمان محیط زیست قرار داده است که در مورد افرادی که تخلف زیست محیطی یا شکار غیر مجاز داشته باشند بکار می رودوی یادآور شد: به طور مثال در فروردین ماه سال جاری دستگیری 56 نفر شکارچی غیر مجاز از فعالیت های مامورین اجرائی محیط زیست بوده است.
وی خاطر نشان کرد: آنچه در این میان حساسیت اکوسیستم ها را افزایش می دهد سطح آسیب پذیری گونه های موجود در آن می باشد که در این میان در استان پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس به لحاظ زیستگاه یوزپلنگ ایرانی دارای اهمیت ویژه ای است که بشدت تحت حفاظت و مدیریت قرار دارد.

زیست بوم تالاب کجی نمکزار نهبندان در خطر
وی با بیان اینکه از طرفی آنچه که همه زیست بوم های استان را در سالیان اخیر تحت تاثیر قرار داده است خشکسالی و کاهش بارندگی بوده که خصوصا در سال جاری ضمن تاثیر گذاری بر منابع آبی استان پوشش گیاهی را بشدت تحت تاثیر قرار داده است، تاکید کرد: در میان زیست بوم های آبی تالاب کجی نمکزار نهبندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در صورت عدم مدیریت سبب افزایش گرد و غبار در استان و مناطق مجاور خواهد شد. وی درباره معضل محیط زیستی رهاسازی پلاستیک و زباله در طبیعت عنوان کرد: مشارکت و همکاری تمامی احاد جامعه در بحث مدیریت پسماند و فرهنگسازی برای استفاده کمتر از پلاستیک وظیفه هر فرد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار