معاون امور هنری سینمایی خراسان جنوبی
سید علی زمزم با بیان این خبر ، عنوان کرد: ششمین نمایشگاه لباسهای عاشورایی با هدف بزرگداشت شعائر دینی و احیای فرهنگ غنی عاشورا را در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می شود. به گفته وی ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده ها با نگاه دینی و طراحی لباس های مناسبتی، مذهبی و عاشورایی در گروه‌های سنی مختلف و تقدیر از زحمات پیشکسوتان، چهره های ماندگار و فعالان این عرصه در حوزه تولید و توزیع از دیگر اهداف این نمایشگاه عنوان شده است
کد خبر: ۹۶۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲ 07 June 2021


زمزم خاطرنشان کرد: بررسی نقش لباس و کاربرد آن در ایام محرم صفر و شیوه های انتقال فرهنگ عاشورا و نیز استفاده از علایم و نشانه های اقوام ایرانی در لباسهای مذهبی عاشورایی و جلوگیری از ترویج لباس نأمانوس و نامناسب در مراسم عزاداری و هیئت های مذهبی از جمله مواردی است که در این نمایشگاه دنبال می شود.
وی با بیان این که بخش های اصلی این نمایشگاه شامل بخش های مسابقه و بخش رقابتی مجموعه‌سازان با موضوعات مختلف است ، اضافه کرد: همچنین بخش جنبی ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی شامل نشست ها و کارگاه های آموزشی، مسابقه زنده ایده تا محصول و مسابقه زنده طراحی تصویرگری لباس عاشورایی و برگزاری کارگاه سه روزه (ورکشاپ) گرافیک خواهد بود.
گفتنی است علاقه مندان برای حضور در این نمایشگاه از روز دوشنبه 17خرداد ماه تا چهارشنبه 6 مردادماه فرصت دارند آثار خود را براساس ضوابط اعلام شده به نشانی تهران، خیابان حافظ، چهارراه کالج، جنب پمپ بنزین، کوچه هلال احمر، پلاک 6 کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ارسال و درصورت نیاز با شماره تلفن های 66747829 - (021)، 66722312- (021) تماس بگیرند. شایان ذکر است این نمایشگاه ۱۸ تا ۲۴ مرداد برگزار می شود و مکان برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار