استاندار خراسان جنوبی:
بخش عمده ای از زندانیان خراسان جنوبی اهل این استان نیستند و به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه و قاچاق مواد مخدر در زندان های استان هستند. این مطلب را استاندار خراسان جنوبی در دیدار با رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور مطرح کرد. البته "ملانوری" با اشاره به ظرفیت های بی نظیر خراسان جنوبی تعدد زندانیان و زندان ها را در شان استان ندانست.
کد خبر: ۹۶۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ 07 June 2021

وی در ادامه با اشاره به تجربه خوب تعطیلی کانون اصلاح و تربیت استان، تلاش برای تعطیلی زندان ها به معنای واقعی را مورد تاکید قرار داد.

بزهکاری و مشکلات معیشتی

استاندار همچنین با استناد به گزارش ها و ارزیابی ها گفت: بسیاری از بزهکاری ها، مربوط به مشکلات اقتصادی و وضعیت معیشت خانواده هاست.
وی تصریح کرد: اگر این نیازها برطرف شود، بزه و جرمی اتفاق نمی افتد و در نتیجه ورودی به زندان ها کاهش می یابد.
به عقیده وی با تعطیل شدن کانون اصلاح و تربیت به همت دادگستری و اداره کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی، ثابت شد که این امکان برای استان وجود دارد که بخش هایی از دیگر زندان ها تعطیل شود.
وی بر انجام اقدامات مشارکتی برای اصلاح شرایط موجود اشاره و تاکید کرد: برنامه ریزی برای کاهش ورودی ها و کمک به معیشت خانواده زندانیان که در معرض آسیب های بیشماری هستند، از جمله کارهایی است که باید انجام شود.

تعطیلی بخش نسوان در دستور کار

در ادامه جلسه رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور هدف از سفر به خراسان جنوبی را بررسی علل این اتفاق خوب بیان کرد.
"حاجی محمدی" با تأکید بر این که کمتر از ۳ درصد جمعیت کیفری کشور را بانوان تشکیل می دهند، گفت: تعطیلی بخش نسوان نیز به گفته مدیران استان در دستور کار قرار داد که امید است به زودی عملیاتی شود.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی در این جلسه درباره شرایط موجود استان بحث و رایزنی و به این نکته تأکید شد که حجم کمک های مردمی در جشن گلریزان امسال، برای اولین بار در طول عمر استان به رقم ۲ میلیارد تومان رسیده که رشد ۳۰۰ درصدی به نسبت سال گذشته دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار