معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:
امسال حدود ۱۲ هزار دانش آموز دختر و پسر پایه نهم در فرایند هدایت تحصیلی و انتخاب مسیر زندگی شغلی و اجتماعی آینده خود مشارکت می کنند. این مطلب را معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی در نشست کمیته هدایت تحصیلی بیان کرد. "یکه خانی" انتخاب رشته آگاهانه در پایه نهم را از انتخاب های مهم و سرنوشت ساز در طراحی مسیر زندگی دانش آموزان دانست.
کد خبر: ۹۶۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴ 29 May 2021

وی گفت: هدف فرایند هدایت تحصیلی، راهنمایی درست دانش آموزان به مناسب ترین شاخه یا رشته تحصیلی بر اساس استعداد و علاقه شان است.
وی در ادامه با اشاره به تحصیل بیش از ۴۲ درصد دانش آموزان در هنرستان های استان، اضافه کرد: برای ترغیب دانش آموزان مستعد به رشته های هنرستانی، آگاهی بخشی اولیا و ایجاد اشتغال پایدار تا کنون ۳ وبینار و یک نمایشگاه مجازی برگزار شده است.
وی همچنین از تهیه و تدوین ۲ کتاب « آشنایی با رشته ها و هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش» و « انتخاب راه آینده» با موضوع معرفی رشته های متنوع هنرستانی و توانمندی هنرستان های استان در بخش های فنی، حرفه ای و کاردانش، خبر داد.
وی پیش بینی کرد در زیست بوم جدید و با بهره گیری از تمام ظرفیت ها به ویژه  شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد)، میزان استقبال دانش آموزان از رشته های هنرستانی به بالای ۴۷ درصد در سال تحصیلی جدید برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار