مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: طی سال گذشته حوادث ناشی از کار در خراسان جنوبی ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.
کد خبر: ۹۵۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ 08 April 2021
غلامرضا اشرفی  گفت: عمده حوادث به معادن و کارگاه‌های ساختمانی اختصاص دارد.

وی افزود: سال گذشته ۴۳۳۳ بازرسی از کارگاه‌های استان توسط بازرسان کار در قالب بازرسی‌های ادواری و موردی انجام و در راستای پیشگیری از وقوع حوادث، تذکرات لازم برای رفع نواقص به کارفرمایان داده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از آنجا که پیشگیری از وقوع حوادث و ارتقای سطح ایمنی در کارگاه‌های مشمول قانون کار، اصلی‌ترین رسالت حوزه بازرسی کار در راستای صیانت از نیروی کار است، برنامه‌های اجرایی متعددی با این رویکرد تدوین و اجرایی شده است.

اشرفی با بیان اینکه صیانت از نیروی کار، حفظ و پایداری فرصت‌های شغلی در بنگاه‌های اقتصادی و پیشگیری از تنش‌های احتمالی کارگران جزء برنامه‌های اولویت دار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، بیان کرد: به منظور نیل به این هدف بروز رسانی اطلاعات واحد‌های دارای حقوق معوق استان به صورت ماهیانه و انعکاس اطلاعات مذکور به استانداری و طرح مشکلات واحد‌ها در جلسات کمیسیون کارگری شورای تأمین استان، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت و سایر جلسات کاری به عنوان اولین اقدام حوزه کاری در سال ۱۳۹۹ بوده که به صورت مستمر انجام شده است.

وی از بازدید از واحد‌های دارای حقوق معوق و مشکل‌دار به‌صورت مستمر، احصاء مشکلات واحد‌های مذکور و پیگیری و انعکاس مشکلات به مبادی ذیربط و تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به معوقات کارگری در تمامی ادارات و نمایندگی‌های تابعه و تهیه شیوه‌نامه مرتبط با آن و برگزاری ۵۹ جلسه برای ۹۱۲۸ نفر کارگر در شهرستان‌ها و ۱۳ جلسه در اداره کل در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

اشرفی افزود: در این راستا ۵۰ واحد با ۴۷۹۴ نفر کارگر از طریق طرح مشکلات در جلسات استانی، مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: واحد‌های مشکل دار و دارای حقوق معوق استان دارای مشکلاتی از قبیل سوء مدیریت، پایین بودن توان جذب سرمایه و یا تامین نقدینگی، عدم توان قدرت رقابت در بازار‌های فروش و یا دارای بدهی‌های بانکی و مطالبات هستند که می‌توان با حمایت کارگروه‌های استانی و ستادی تسهیل و رفع موانع تولید هم از تعطیلی واحد‌ها جلوگیری کرد و هم برای بازگشت واحد‌های نیمه فعال و تعطیل به چرخه تولید اقدام شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار