اتصال به شبکه ملی اطلاعات
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی از احداث یا ارتقای ۶۱ سایت ارتباطی در استان خبر داد و گفت: با انجام این اقدامات ۱۰ هزار و ۱۰۰ خانوار در ۱۰۱ روستای استان از سرویس اینترنت پرسرعت همراه و خدمات شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شده‌اند.
کد خبر: ۹۵۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱ 07 April 2021
تابناک خراسان جنوبی:مصطفی بهی  افزود: برای توسعه شبکه ملی اطلاعات در روستا‌های استان سال گذشته ۱۳ سایت و ۲۵ میکروسایت جدید نسل چهار احداث شد و ۲۵ سایت همراه روستایی نیز به نسل چهار ارتقا پیدا کرد.

وی توسعه شبکه همراه روستایی را از دیگر برنامه‌های سال گذشته عنوان کرد و گفت: با احداث و راه‌اندازی ۲۱ سایت، پوشش همراه در ۲۹ روستا برقرار شد و ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی از سرویس تلفن همراه بهره‌مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی تصریح کرد: برای توسعه شبکه پهن باند و ارتقای کیفیت ارتباطات روستایی نیز طرح توسعه شبکه فیبرنوری روستایی به میزان ۱۷۰ کیلومتر در سطح استان اجرا شد.

وی گفت: با اجرای این طرح ۹ مرکز تلفن ثابت و ۲۱ سایت همراه روستایی به شبکه پهن باند پایدار و مطمئن متصل شد.

بهی با اشاره به تامین اعتبار پروژه‌های ارتباطی روستایی از محل منابع دولتی اظهار داشت: برای اجرای پروژه‌های توسعه ارتباطات روستایی استان در سال گذشته ٩٠ میلیارد تومان از محل منابع طرح توسعه ارتباطات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هزینه شده است.

رییس کارگروه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی استان درباره تاسیس دفاتر جدید در این استان گفت: برای تسهیل دسترسی هم‌استانی‌ها به خدمات دستگاه‌های اجرایی و کاهش مراجعات به ادارات، سال گذشته مجوز فعالیت ۱۷ دفتر پیشخوان شهری و ۱۲ دفتر ICT روستایی صادر شد.

وی اضافه کرد: از ۱۷ دفتر پیشخوان شهری، هشت دفتر در بیرجند، سه دفتر در قاین، سه دفتر در فردوس و بشرویه، اسدیه و طبس هر کدام یک دفتر راه‌اندازی شد.

بهی گفت: از ۱۲ دفتر ICT روستایی پنج دفتر در روستا‌های شهرستان بیرجند و هفت دفتر در روستا‌های شهرستان قاینات برای ارائه خدمت، تاسیس شده است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بیش از ۴۰ درصد جمعیت این استان در مناطق روستایی ساکن هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار