نماینده، ولی فقیه دربیرجند
نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه خیلی رنج آور است مردم شب می‌خوابند، اما نمی‌دانند فردا نرخ فلان کالا چه خواهد بود؟، گفت: اگر در امر نظارت کوتاهی شود فساد شکل می‌گیرد.
کد خبر: ۹۵۳۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ 06 April 2021
تابناک خراسان جنوبی:آیت الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیر کل بازرسی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید افرادی در جامهع تربیت شوند که بر طبق عقل، قانون، شرع و باطن امور را ببیند، اظهار داشت: باید افرادی در جامعه تربیت شوند و جلوی انواع و اقسام آسیب‌ها را بگیرند و هر مسئولی که متصدی است باید پاسخگو باشد.

وی با انتقاد از اینکه در کشور فضای مجازی و نرخ‌ها رها است، گفت: این نرخ‌های رها و مدیریت‌های اینچنینی باعث ناراحتی مردم شده است، به طوری که نظر افکار عمومی بر این است که می‌گویند نظارت نیست و ما می‌گوییم نظارت ضعیف است.

امام جمعه بیرجند گفت: حوزه بازرسی یک مسئولیت مهم است، زیرا امور یک ظاهر و یک باطن دارد و همواره باید به باطن امور توسط افرادی امین و سازش ناپذیر دقت شود تا حقوق جامعه حفظ شود.

عبادی با تاکید بر اینکه هر مسئولی به نسبت آنچه را که متصدی آن است باید پاسخگو باشد، افزود: اگر در مسائل نظارتی کوتاهی شود دیگران به راحتی می‌توانند در جامعه فساد، خیانت و نفوذ کنند و مسئولی که در انجام وظایف نظارتی کم کاری و قصور داشته است در همه گناهی که انجام می‌شود شریک است.

وی با بیان اینکه سال‌هاست که عموم مردم نسبت به موضوعات نظارتی گلایه دارند معتقدند نظارتی وجود ندارد، گفت: نباید در مسائل نظارتی کوتاهی صورت گیرد و اگر نظارت به موقع صورت گیرد هیچ وقت شاهد این پرونده‌های عظیم فساد و اختلاس نخواهیم بود و باید حافظ منافع ملی، منافع مردم و منافع مسئولین باشید و بدانید که مسئولان بزرگترین سرمایه هر کشوری هستند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در تمام این موضوعات می‌توان به کیفیت‌های مختلف در جامعه فساد ایجاد کرد و در این صورت به مردم و جامعه ضرری وارد می‌شود و نباید این موضوعات را رها کنیم و همواره باید امور باطنی توسط افرادی سازش ناپذیر و امین مورد بازرسی و نظارت قرار گیرد تا حقوق جامعه حفظ شود.

عبادی با بیان اینکه بخش عظیمی از سلامت اداری به مردم و فرهنگ آنان ربط دارد، گفت: سال‌هاست که عموم مردم نسبت به مسائل نظارتی گلایه‌مند هستند و می‌گویند که در این کشور نظارتی وجود ندارد.

مدیر‌کل بازرسی خراسان جنوبی هم در این دیدار با بیان اینکه استان ما شریط خاصی دارد، اما وظیفه خود می‌دانیم تا موضوع تولید و حمایت از سرمایه گذاری را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم، گفت: رونق تولید باید جهش پیدا کند.

مهدی رحیمی افزود: نظام اداری خراسان جنوبی به برکت منویات مقام معظم رهبری و به یُمن وجود روحیه دینی از سلامت نسبی خوبی برخوردار است و سازمان بازرسی استان هم خود را مکلف به نظارت بر مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌داند.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی به موضوع نظارت بر بازار، تولید و عرضه کالا‌های اساسی و کنترل قیمت‌ها به صورت ویژه و مستمر ورود کرده چرا که این موضوعات مورد دغدغه هموطنان قرار گرفته است و امیدواریم شرایط نسبی خوبی در این راستا فراهم شود.

رحیمی افزود: نسبت به موضوع قصور و فساد مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی به طور جدی برخورد خواهیم کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار