در بازدید از قطعه اول رراه آهن بیرجند یونسی گفته شد:
وزیر راه و شهرسازی درخصوص پروژه راه آهن شرق کشور گفت: تامین مالی پروژه اتصال راه آهن شرق به شبکه ریلی کشور از طریق بازار سرمایه و با مشارکت مردم در بورس آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵ 09 February 2021

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، محمد اسلامی روز سه‌شنبه در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی ۵۴ کیلومتر باند دوم راه‌های استان در منطقه مرزی ماهیرود در جمع خبرنگاران افزود: اعتبارات خراسان جنوبی در سال ۹۶ معادل ۱۳۰ میلیارد تومان، سال ۹۷ حدود ۱۸۰ میلیارد تومان و تاکنون روند صعودی داشته است.

وی اظهار داشت: در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی حجم زیادی از خودروهای محور بندرعباس به خراسان رضوی (از مسیر دیهوک - فردوس) و چابهار به مشهد و سرخس از مسیر (بیرجند، قاین، نهبندان و سربیشه) عبور می‌کنند.

وی گفت: همچنین ۲ ارتباط محور شرق و غرب و محور ترانزیتی از مرز ماهیرود به فراه افغانستان را داریم که برای ما تکمیل این پروژه‌ها در اولویت قرار دارد چون بار ترافیکی ترانزیتی داشته و در اقتصاد کشور و استان خراسان جنوبی موثر است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: روز گذشته ۹۰ کیلومتر بزرگراه در استان خراسان جنوبی افتتاح شد که ۲۰ درصد پروژه‌های قابل افتتاح دهه فجر کشور (۴۵۰ کیلومتر بزرگراه) را شامل می‌شد.

وی گفت: همچنین به همین میزان پروژه که افتتاح شد نیز پروژه آغاز و یا تا شب عید آغاز عملیات خواهیم کرد که امروز ۵۴ کیلومتر در نقطه صفری مرزی ماهیرود تا سربیشه و در محور دیهوک - راور کرمان و قطعات دیگر آغاز می‌شود.

اسلامی تصریح کرد: محور سربیشه - ماهیرود یک راه روستایی فرعی بود که با توجه به بار ترافیکی که در حال افزایش نیز خواهد بود بایستی مطالعات انجام می‌دادیم و ظرفیت راه را گسترش می‌دادیم.

وی اضافه کرد: برای این منظور دو اقدام را در دستور کار قرار دادیم ابتدا اینکه وضع موجود بهبود و تعریض شود و اینکه باند جدید احداث کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از ۱۲۰ کیلومتر محور ماهیرود - سربیشه تا عید هیچ قطعه‌ای بدون پیمانکار نخواهد ماند و این قول را چند ماه قبل به مردم داده بودم لذا توانستیم مصوبه مربوطه را اخذ و شرایط را فراهم کنیم تا مردم منطقه از بزرگراه بهره‌مند شوند.

وی گفت: اکنون تمامی پروژه‌های راه خراسان جنوبی فعال هستند و رساندن پروژه‌ها به مرحله بهره‌برداری فرایندی زمانبر و هزینه بر دارد.

اسلامی درخصوص پروژه راه آهن شرق کشور گفت: تامین مالی پروژه اتصال راه آهن شرق به شبکه ریلی کشور از طریق بازار سرمایه و با مشارکت مردم در بورس آغاز خواهد شد.

وی افزود: ادامه راه آهن از زاهدان - زابل - نهبندان - بیرجند - قاینات تا اتصال به شبکه ریلی کشور در گناباد – یونسی را در دستور کار است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بخشی با کنسرسیوم بخش خصوصی قرارداد بستیم که از بیرجند تا گناباد را کار کنند که به خاطر مشکلات مالی تاکنون انجام نشده و بخش دوم بیرجند - زاهدان است.

وی ادامه داد: هر دو را در ردیف پروژه‌هایی گذاشتیم که از بازار سرمایه تامین مالی شوند یعنی صندوق پروژه تشکیل و با فروش سهام پروژه به مردم در بورس اقدام کنیم که در پروژه‌های ابتدایی استقبال خوبی شده است.

اسلامی گفت: همچنین مصوبات پروژه را دریافت کرده‌ایم و امید است بتوانیم مقدمات و تضامین را فراهم کنیم که به محض تامین مالی پروژه آغاز شود.

وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح و کلنگ‌زنی چندین پروژه راهسازی و مسکن در خراسان جنوبی، دوشنبه شب از راه زمینی کرمان وارد خراسان جنوبی شد و در ادامه همزمان ۹۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی (ساخت باند دوم) راه‌های این استان در شهرستان طبس با حضور وی افتتاح شد.

محمد اسلامی در دومین روز سفرش به  این استان امروز (سه‌شنبه) از پایانه مرزی ماهیرود بازدید کرد و با حضوری وی عملیات اجرایی ۵۴ کیلومتر از باند دوم راه‌ها و بهره‌برداری همزمان ۳۵ کیلومتر راه روستایی در استان آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی پنج هزار و ۹۸۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن، بازدید از قطعه ۱۶ راه آهن بیرجند - یونسی و افتتاح ساختمان پاویون فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی است.

 

در حاشیه: تعجب اسلامی از کلنگی که بر زمین نزد

در سفر سال گذشته اسلامی وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی وی پس از اصرارهای زیاد استاندار وقت متاسفانه کلنگ راه آهن بیرجند یونسی را به علت نامعلوم بر زمین نزد. که خوشبختانه با پیگیری های معتمدیان استاندار سابق خراسان جنوبی منابع مالی آن تامین شد و وزیر معین خراسان جنوبی (سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان) کلنگ آغاز آن را بر زمین زد که امروز پس از بازدید اسلامی از پروژه راه آهن از پیشرفت آن تعجب کرد و منابع مالی مردم در بورس برای تکمیل پروژه خبرداد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار