حجت‌الاسلام سلیمی(نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس):
حجت‌الاسلام سلیمی(نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس): بدین ترتیب تخلف و سرپیچی از قانون را با این شیوه‌ها پیگیری می‌کنند و قانون را دور می‌زنند. در موضوع دو شغله‌ها نیز متاسفانه چنین وضعیتی را شاهد هستیم که باید عضویت در هیات مدیره‌ها تحت کنترل قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۳۹۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱ 08 February 2021

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس در گفت‌وگو با تابناک، درباره ضرورت اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان با هدف جلوگیری از بروز برخی تخلفات اخیر همچون اعاده به کارغیر قانونی دبیر بازنشسته شورای عالی مناطق آزاد، اظهار داشت: منع بکارگیری بازنشستگان از سال 97 و دوره دهم مجلس بصورت قانون و قاعده ضروری به اجرا درآمده که تمکین از آن اما و اگر ندارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس همچنین افزود: در حالی که حجم بالایی از جوانان بیکار جامعه چشم به راه بهبود شرایط اقتصادی و کاهش بیکاری هستند تا به نحوی مسیر ورود آن‌ها نیز به عرصه بازار کار گشوده شود، اما با اینحال شاهد چنین ماجراهایی هستیم که آقایان چند شغلگی و ادامه کار در شرایط بازنشستگی را رها نمی‌کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس تاکید کرد: در شرکت‌ها و برخی دستگاه‌ها، این افراد همچنان به صورت اعضای هیئت مدیره غیر موظفی مشغول به کار هستند، بدین ترتیب تخلف و سرپیچی از قانون را با این شیوه‌ها پیگیری می‌کنند و قانون را دور می‌زنند. در موضوع دو شغله‌ها نیز متاسفانه چنین وضعیتی را شاهد هستیم که باید عضویت در هیات مدیره‌ها تحت کنترل قرار بگیرد.

علیرضا سلیمی ادامه داد: البته در برخی بخش‌های مختلف دولتی و خصولتی، شهرداری‌ها و نهادهای وابسته به آن، دانشگاه آزاد و حتی سازمان‌های ورزشی نیز با وجود اینکه بکارگیری بازنشستگان ممنوع است اما شنیده شده افراد بازنشسته به کار گرفته شده‌اند. این در حالی است که قانون برای همه برابر است و زمانی که آقایان می‌گویند ما مجری قانون هستیم، باید ادعا و رفتارشان هم در چنین موضوعاتی از هماهنگی و تناسب برخودار باشد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: رئیس جمهور قوانین و وظایف لازم الاجرای دولت در قبال مجلس را در موضوعاتی مانند رأی اعتماد به وزرا یا دفاع از لایحه بودجه به خوبی اجرا نمی‌کند و اقداماتش صریحاً برخلاف قانون است، در چنین شرایطی طبیعی است که زیر دستان ایشان نیز سرپیچی از قانون را دنبال کنند. 

وی معتقد است: اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان موجب روی کار آمدن نیروهای خوش فکر به عرصه‌های مدیریتی می‌شود و با کنار رفتن بازنشستگان از مناصب شغلی، مسیر برای جوانان باز و حلقه تنگ مدیریتی گسترده‌تر می‌گردد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار