تنها راه فروش محصولات شهرستان غنی زیرکوه:
یکی از مصوبات سفر محمدصادق معتمدیان استاندار سابق خراسان جنوبی به شهرستان زیرکوه ایجاد مجتمع اداری بود که اکنون رفع شکلات مردم از استقرار نمایندگان ادارات به هفته ای دو روز تبدیل شد.
کد خبر: ۹۳۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷ 14 January 2021

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان زیرکوه افزود: به دنبال نشستی که در تهران داشتیم جمع‌بندی ما این است که ما هم می‌توانیم از آب انتقالی خلیج فارس بهره‌مند شویم و در ادامه پروژه خلیج فارس به یزد، این انتقال به بیرجند انجام شود که در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در عصر حاضر به خاطر علمی که در دسترس ما است بهترین راه انتقال آب حوزه به حوزه است مانند طرح انقلابی انتقال آب خلیج فارس به کرمان که آب ‌اکنون در گل‌گهر در حال بهره‌برداری است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بحث آب در شهرستان زیرکوه مطرح است در حالی که آب موضوع استان هم هست و باید برای مدیریت منابع آب برنامه داشته باشیم و در راستای مفاد سند سازگاری با کم‌آبی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: تولید در کشور توسط مردم انجام می‌شود و ما نظارت می‌کنیم اما نظارت ما بر مجموعه‌ای است که آنها زحمت می‌کشند لذا نظارت نباید مانع رشد و تولید شود.

ملانوری گفت: اگر بخواهیم بازار و کسب و کار رونق داشته باشد باید تولید کننده را حمایت کنیم و این کار باید با همکاری‌های مشترک شکل بگیرد.

وی افزود: در زمینه آب شرب، هدر رفت آب داریم که آب تولید و بهداشتی می‌شود اما نصف هزینه آن به دلیل هدررفتن آب است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زیرکوه مستعد خدمت است گفت: مسوولان با گفتمان واحد برای توسعه این شهرستان از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

وی ادامه داد: پنج شهید گمنام وارد استان شدند که ۲ شهید در زیرکوه خاکسپاری می‌شود و قطعا برکت برای منطقه است.

ملانوری گفت: می‌دانیم آنچه که اسلام را بیمه کرده، شهادت است و شهدا هستند که اسلام را بیمه کردند و اگر امروز مکتب اسلام پیشتاز است و آنچه باعث ماندگاری شده، شهادت است.

وی خطاب به مدیران تاکید کرد: قدر بدانید و قدرشناسی کنید و وظیفه را به جامعه ایثارگری ادا کنید.

وی گفت: در رابطه با مسایل شهرستان زیرکوه که یکی بیمارستان است با دانشگاه علوم پزشکی اخذ مجوز ماده ۲۳ را پیگیری کردیم و تقریبا احداث بیمارستان و تجهیز آن در زیرکوه قطعی است.

ملانوری ادامه داد: جدای از یک میلیارد تومان تجهیزات بیمارستانی که تهیه شد، ۶ میلیارد تومان دیگر تجهیزات آماده شده که به استان فرستاده می‌شود تا سطح بهداشتی و درمانی را ارتقا دهد.

وی گفت: در ارتباط با مرز یزدان از روز اول مسوولیت، پیگیر شدم و ۲ روز گذشته نیز ارتباط تلفنی با والی فراه داشتم که امیدواریم دولت افغانستان برای بازگشایی موافقت کند که قول پیگیری دادند و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته بازگشایی را شاهد باشیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در رابطه با زرشک و زعفران و سنگ‌های قیمتی، این استان ثروتمند و غنی است و محرومیت منطقه و سطح پایین زندگی در برخی از اقشار نشانه کم‌کاری دولتی‌ها و غیردولتی‌ها است که باید تلاش می‌کردیم سطح بهره‌برداری را بالا ببریم.

وی اظهار داشت: بخش عمده‌ای از مدیریت باید با پیگیری محقق شود، اینکه سال‌های سال سنگ قیمتی هست و مردم بدون مجوز برداشت غیر مجاز دارند از بی‌توجهی نسبت به این موضوع است و باید این مشکلات در استان حل شود.

وی یادآور شد: مدیریت در معنای واقعی بسیاری از مشکلات را مرتفع می‌کند و کار در زمانی انجام می‌شود که همه در کنار هم قرار بگیرند.

ملانوری گفت: موضوع زعفران و زرشک به عنوان کالای استراتژیک استان حتما باید در قالب برنامه مشخص به سرانجام برسد و باید بدانیم چگونه می‌توان زرشک و زعفران را با استفاده کمتر از منابع آبی در واحد سطح افزایش داد و این محصولات را به بهترین قیمت از استان صادر کرد.

وی با تاکید بر اینکه در این نشست باید معدن سنگ‌های قیمتی تعیین تکلیف شود افزود: جایی که این سنگ‌ها فرآوری می‌شود همه عکس یادگاری می‌گیریم اما وقتی مشکلی پیش می‌آید نمی‌شود که متولی نداشته باشد.

وی گفت: درخصوص اداراتی که در زیرکوه مستقر نیستند حتما در قالب اعزام نماینده هفته‌ای ۲ روز مسایل مردم را حل و فصل کنند تا پیگیری‌ها برای استقرار ادارات انجام شود.

ملانوری افزود: نماینده پزشک قانونی از ابتدای هفته آینده در این شهرستان مستقر شود و مسایل پزشک قانونی را حل و فصل کند.

استاندار خراسان جنوبی امروز (پنجشنبه) به عنوان ششمین مقصد سفرهای شهرستانی خود، وارد زیرکوه شد.

ملانوری با هدف رصد میدانی شرایط، بازدید از برخی پروژه‌های عمرانی، آشنایی با مسایل و مشکلات موجود و گفت و گو با مردم وارد این شهرستان مرزی شد و ابتدا با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام والای شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام کرد.

در حاشیه: تشکیل شورای روابط خارجی پیشنهاد تابناک به مسئولان استانی

در سفر محمدصادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی یکی از مصوبات سفر وی به شهرستان زیرکوه ایجاد مجتمع اداری بود که اکنون رفع شکلات مردم از استقرار نمایندگان ادارات به هفته دو روز تبدیل شد.

یکی دیگر از مصوبات سفر ملانوری ایجاد ارزش افزوده برای معادن سنگ قیمتی بود اکنون دلالان در این بازار جولان می دهند باید به فکر بازار فروش باشیم کار هست شغل هست اما خریدار واقعی نیست که به آن هیچ اشاره ای نشد.

باغات بزرگ زرشک جهان در شهرستان زیرکوه است که متاسفانه بازهم در دست دلالان است و با پایین ترین قیمت به فروش می رسد نبود بازار صادراتی تا خریدار واقعی...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار