در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی صورت گرفت:
دادستان مرکز استان تاکید کرد: بازرس کل نیز با نظارت و بازرسی در این حوزه اگر خلاء را ملاحظه کند به دستگاه ذیربط متذکر می‌شود و اگر ترک فعلی از مقام مسوولی مشاهده شود، به دستگاه قضایی اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۹۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵ 05 January 2021

به گزارش تابناک خراسان جنوبی،حجت الاسلام علی نسایی زهان روز سه‌شنبه در بازدید از سایت مرکزی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: به منظور پویایی تولید همه دستگاه‌ها و مسوولان باید برای تسهیل روند صادرات تلاش کنند.

وی تاکید کرد: همه صادرات و واردات باید در راستای قانون باشد و کالاهای مجوزدار صادر شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان جنوبی گفت: قاچاق سرمایه مملکت را نابود می‌کند و تولید را از بین می‌برد لذا درصدد هستیم با تمام توان جلوی قاچاق را بگیریم.

وی ادامه داد: کالای قاچاق پس از کشف باید به سرعت تعیین تکلیف شود نه اینکه سال‌ها در انبارهای ستاد اموال تملیکی بماند، اگر قابل معدوم شدن است باید معدوم و اگر قابلیت مصرف دارد در چارچوب قانون انجام شود.

حجت الاسلام نسایی به ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی باید در معیشت مردم مرزنشین استان موثر باشد و اثر مثبت بر اقتصاد منطقه بگذارد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت در منطقه ویژه برای سرمایه‌گذاری به مردم استان داده شود افزود: خراسان جنوبی استان سی‌ام کشور در بحث محرومیت عنوان می‌شود و ۴۰ درصد مردم استان وابسته به نهادهای حمایتی هستند که باید با حمایت از همین نقاط، آن را مرتفع کرد.

دادستان بیرجند گفت: مسوولان کمک کنند تا مردم استان از سفره منطقه ویژه اقتصادی محروم نشوند و دادستانی هم در بخش تولید و صادرات حتما همراهی خواهد کرد.

وی در این بازدید که معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی، مدیرکل بازرسی استان و رییس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی نیز حضور داشتند، مشکلات ناشی از فنس‌کشی طرح توسعه منطقه ویژه، مسایل مرتبط با منابع طبیعی و سامانه‌های هوشمند گمرکی و نحوه صادرات و واردات کالا را مورد بررسی قرار داد.

با توجه به اینکه طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی دارای اهمیت زیادی است در راستای مساعدت با فعالان اقتصادی و حمایت از رونق تولید و سرمایه‌گذاری در استان با همکاری منابع طبیعی زمین‌هایی که قبلا فنس‌کشی و حصار شدند به مدت یک سال به صورت موجود حفظ خواهد شد.

در این مدت منطقه ویژه اقتصادی اقدامات لازم و اخذ مصوبات مورد نظر درخصوص تصویب طرح توسعه خود را به سرانجام خواهد رساند و در صورت انقضای مهلت فوق و ایفا نشدن تعهدات توسط منطقه ویژه اقتصادی فنس‌های مذکور با هزینه منطقه ویژه جمع‌آوری و زمین‌ها به اداره کل منابع طبیعی استان تحویل می‌شود.

دادستان بیرجند امروز از سامانه‌های هوشمند در پیشگیری از قاچاق کالا و ارز هم بازدید کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی نیز با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر هوشمندسازی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با رویکرد پیشگیری گفت: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فصل ۲ از ماده ۶ به بعد با نگاه پیشگیرانه طراحی، راه‌اندازی و ارتباط سامانه‌های مختلف هوشمند را مد نظر قرار داده است.

حجت الاسلام یدالله وحدانی‌نیا ادامه داد: طبق این قانون دستگاه‌های مختلف از جمله گمرک، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دیگر دستگاه‌های مسوول باید درخصوص راه‌اندازی و به روز بودن سامانه‌ها و ارتباط سامانه‌ها اقدام کنند.

وی از جمله این سامانه‌ها به سامانه جامع تجارت، سامانه جامع انبارها، سامانه جامع گمرکی و تجارت فرامرزی گمرک، سامانه شناسه کالا، سامانه پنجره واحد گمرک و سامانه باربری در حوزه حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و گفت: اگر دستگاهی در تکلیف قانونی برای بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند و به روز بودن و نظارت و رصد از طریق آن و ارتباط سامانه‌هایی که باید متصل به یکدیگر باشند، کوتاهی کند و شناسایی شود حتما از باب ترک فعل، دادستان مرکز استان ورود خواهد کرد.

وی افزود: بازرس کل نیز با نظارت و بازرسی در این حوزه اگر خلاء را ملاحظه کند به دستگاه ذیربط متذکر می‌شود و اگر ترک فعلی از مقام مسوولی مشاهده شود، به دستگاه قضایی اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار