با ترانشه برداری های اخیر یافت شد:
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت:با بهره‌برداری از ۶.۵ کیلومتر دیگر از باند دوم محور بیرجند - قاین، قطعه یک این محور تکمیل شد و عملیات دوبانده سازی آن به اتمام رسید.
کد خبر: ۹۲۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸ 04 January 2021

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی عنوان کرد: ۶.۵ کیلومتر دیگر از پروژه احداث باند دوم محور بیرجند - قاین زیر بار ترافیک رفت و تاکنون ۶۴.۵ کیلومتر از این محور دوبانده شده است.

وحید داعی گفت:با بهره‌برداری از ۶.۵ کیلومتر دیگر از باند دوم محور بیرجند - قاین، قطعه یک این محور تکمیل شد و عملیات دوبانده سازی آن به اتمام رسید.

وی افزود: طبق وعده‌ای که در تکمیل و بازگشایی پروژه‌های احداث باند دوم در محورهای استان داده بودیم و با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه استان در بازگشایی محور، ظهر امروز قطعه دیگری از باند دوم محور بیرجند - قاین با اعتبار هزینه شده ۱۸ میلیارد تومان زیر بار ترافیک رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسیر بیرجند - قاین ۱۰۰ کیلومتر طول دارد گفت: تلاش برای تکمیل دوبانده سازی این محور که از اهمیت و تردد بالایی نیز برخوردار است، ادامه دارد.

عملیات اجرایی دوبانده سازی محور بیرجند - قاین به طول ۱۰۰ کیلومتر در سال‌های اخیر شتاب گرفته به طوری که با پیگیری مسوولان استان و حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور ۱۰۰ میلیارد تومان طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ به پروژه دوبانده سازی محور بیرجند - قاین اختصاص یافت و باعث شد که پروژه به لحاظ اجرایی متحول شود.

محور توسعه شرق یکی از محورهای بسیار مهم و حیاتی در جهت توسعه زیرساخت‌های شرق کشور از قدیم مطرح بوده که از چابهار - زاهدان - بیرجند عبور و به مشهد اتصال پیدا می‌کند.

قطعه‌ای از این کریدور در خراسان جنوبی و محور بیرجند تا قاین است که دارای ترانزیت و ترافیک محلی بالا است به گونه‌ای که هر سال شاهد تصادفات متعدد در این محور و تحمیل خسارت‌های مالی و جانی زیاد طی سال‌های گذشته بودیم.

محور بیرجند - قاین مسیر اصلی تردد مسافران به مشهد مقدس است و پنج پیمانکار در این محور مشغول به کار هستند.

در حال حاضر عملیات اجرایی ساخت باند دوم در ۱۴ محور استان خراسان جنوبی در دست اجرا است و در سه محور مهم شامل بیرجند - قاین، دیهوک - راور و بیرجند - زاهدان به سمت استان‌های همجوار ادامه دارد

در حاشیه:

شهرستان قائن دارای معادن عقیق بسیار زیادی است که ناشناخته مانده و با کم لطفی مسئولان استانی و بی توجهی آنان برخی از معادن به تاراج رفته و می رود. در چند سال اخیر با تلاش راهسازان و پیمانکاران بخش خصوصی جاده ترانزیتی بیرجند قاین که روزانه 10 ها نفر را به کام مرگ میکشاند اکنون به جاده ای تقریبا امن تبدیل شده است. برخی از کوه ها را ترانشه برداری کرده اند که سنگ های عقیق قیمتی و نیمه قیمتی ارزشمندی در آنجا یافت می شود که وقت آن است که این جاده مرگ را به جاده ابریشم یا عقیق تغییر نام داد که نیاززمند همت مسئولان برای اتمام پروژه و نامگذاری صحیح آن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار