استاندارخراسان جنوبی بیان کرد: کمیته اطلاع رسانی با مسئولیت صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی باید در تولید محتوا و ارتباط با رسانه ملی و رسانه‌های بین‌المللی نسبت به معرفی ظرفیت‌های کم‌نظیر استان اقدام کند
کد خبر: ۹۲۷۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳ 27 December 2020

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حمید ملانوری در نشست مقدماتی شکل‌گیری ستاد توسعه خاوران با معاونان استاندار و رؤسای کمیته‌ها، رقم خوردن هر اتفاق مثبت در جامعه را محصول کار جمعی دانست و گفت: نسخه شفابخش و الگوی رفتاری ورود و حرکت به سمت توسعه پایدار، هم‌افزایی مثبت میان همه ظرفیت‌های دولتی و خصوصی است.

وی افزود: هدف از تشکیل این ستاد استفاده از همه ظرفیت‌های دولتی استان در کنار بخش خصوصی است تا در فضایی هم‌افزا، توسعه پایدار در استان محقق شود.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: خطه زرخیز خراسان جنوبی با همه ظرفیت‌های کم‌نظیر در بسیاری از بخش‌ها نظیر معدن، گردشگری، کشاورزی و مرز و با همه تلاش‌های صورت گرفته همچنان از استان‌های کم‌برخوردار کشور محسوب می‌شود که این مورد باید با نقش‌آفرینی مردم تغییر کند.

وی با بیان این که دولت با همه توان در خدمت توسعه کشور است افزود: با این وجود امکانات دولت محدود است و باید از استعدادهای بخش خصوصی در این رابطه استفاده شود لذا باید از همه ظرفیت‌هایی که دل در گرو توسعه پایدار استان دارند، دعوت شود تا در این عرصه تلاش کنند.

ملانوری تصریح کرد: هدف از تشکیل ستاد خاوران دعوت از همگان برای تلاش برای توسعه استان است و همه دستگاه‌ها موظفند تا شرایط لازم برای تحقق این وظیفه مهم را فراهم کنند.

وی به منابع سپرده‌گذاری شده مردم در بانک‌های استان اشاره کرد و گفت: مردم خراسان‌ جنوبی فقط در منابع بانکی استان مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سپرده‌گذاری کرده‌اند که در مقایسه با استان‌های مشابه، رقم بسیار قابل توجهی است لذا می‌طلبد با فرهنگ‌سازی، این سرمایه هنگفت در خدمت توسعه استان قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: همه سرمایه‌ها باید در خدمت توسعه همه جانبه و پایدار استان قرار گیرد.

وی از استاندار به عنوان رییس ستاد توسعه خاوران و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری به عنوان دبیر این ستاد نام برد و افزود: اعضای اصلی ستاد شامل معاونان استاندار، نماینده امام جمعه مرکز استان، رییس مجمع نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، فرماندار مرکز استان، رییس دانشگاه بیرجند، فرمانده سپاه پاسداران، مدیران کل صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری  و صنایع دستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، مشاور جوان استاندار، رییس بنیاد نخبگان، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند، مدیر گروه مطالعاتی طرح آمایش استان، رییس شورای اسلامی استان و سه نفر از فعالان اقتصادی بخش خصوصی به انتخاب استاندار هستند.

ملانوری گفت: پنج کمیته تخصصی شامل «کمیته شناسایی و جذب نخبگان، فعالان و افراد مؤثر در حوزه سرمایه‌گذاری»، «کمیته شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در استان»، «کمیته شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی»، «کمیته اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی» و »کمیته پایش و ارزیابی عملکرد» ذیل این ستاد فعالیت می‌کنند.

لزوم استفاده از ظرفیت بنگاه‌های بزرگ کشور 

وی به اجرای طرح معین عمرانی در چهار شهر مرزی استان اشاره و تاکید کرد: باید از ظرفیت بنگاه‌های بزرگ کشور نظیر بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در جهت رشد و آبادانی استان همچون گذشته کمک گرفت.

استاندار خراسان جنوبی انجام مسئولیت‌های اجتماعی را از وظایف مهم بنگاه‌های بزرگ برشمرد و افزود: مدیران مجموعه‌های موفق استان می‌توانند در کنار دانشگاه بیرجند در فرهنگ‌سازی فرهنگ توسعه‌ای موفق عمل کنند و با ایجاد جوشش و تحرک بیشتر در مردم، آنها را به سرمایه‌گذاری بیشتر ترغیب کنند.

وی وظیفه کمیته اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این کمیته با مسئولیت صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی باید در تولید محتوا و ارتباط با رسانه ملی و رسانه‌های بین‌المللی نسبت به معرفی ظرفیت‌های کم‌نظیر استان اقدام کند تا از این طریق اهداف ستاد توسعه خاوران که افزایش سرمایه‌گذاری و توسعه متوازن و همه جانبه در استان است، محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار