امروز برگزار می شود:
پست ۴۰۰ کیلوولت فولاد قائنات به شبکه برق کشور متصل شد تا این واحد بزرگ صنعتی یک گام دیگر به بهره برداری نزدیک شود.
کد خبر: ۹۲۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ 20 December 2020

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، با تلاش کارکنان مجتمع فولاد قاینات و شرکت برق خراسان جنوبی خط و پست ۴۰۰ کیلو ولت خاوران فولاد قاینات به شبکه سراسری برق متصل شد که برای این اقدام ، خط پست شادمهر به خاوران و خاوران به شهید کاوه قاین متصل شد.با راه اندازی این پست، ترانس ۳۱۵ مگاولت آمپر با ولتاژ ۴۰۰ کیلوولت پس از پایش متوالی ۷۲ ساعت از طریق سوئیچ گیر‌های به ترانس‌های ۳۳ کیلو ولت واحد احیاء مستقیم متصل می‌شود تا فاز یک مجتمع عظیم فولاد قائنات آماده بهربرداری شود.

پیش از این هم خط گاز مجتمع با حضور استاندار و خط انتقال آب به واحد احیاء با حضور دکتر نادری مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران تست و راه اندازی شد.

مرحله اول طرح فولاد قائنات در قالب تولید آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه هشتصد هزار تُن هم اکنون بیش از ۹۲درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

این طرح مهمترین طرح در میان ۱۹ طرح جهش تولید استان در سال جاری است که با سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد ریالی در دو بخش تولید آهن اسفنجی و فولاد سازی در حال اجرا است.افتتاح و راه‌اندازی این طرح برای ۴۰۰ نفر به طور مستقیم و بیش از هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی به همراه دارد.

مراسم رسمی اتصال فولاد قائنات به شبکه برق کشور فردا برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار