دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جدیدترین رتبه‌بندی وزارت متبوع موفق به کسب رتبه دوم در بین ۶۴ دانشگاه کشور شد که به گفته مسوولان، توسعه زیرساخت‌های آموزشی، بین‌المللی‌سازی و تحول و نوآوری در دستیابی این موفقیت نقش داشته است.
کد خبر: ۹۲۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴ 01 December 2020

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۲ نگاه عمده در رتبه بندی " راد " وجود داشت که شامل شاخص های عملکردی و بسته های تحول و نوآوری بود که این دانشگاه در مجموع موفق به کسب رتبه دوم در میان ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور شد.

نیکو یمانی افزود: در این رتبه بندی علاوه بر شاخص هایی مانند فعالیت های بین المللی، مرجعیت علمی و ماموریت گرا بودن، عملکرد دانشگاه ها در اجرای ۱۲ بسته تحول و نوآوری نیز مورد ارزیابی قرار گرفت که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمینه آینده نگاری برای کسب مرجع رتبه دوم، در توسعه راهبردی رتبه سوم، آموزش مجازی رتبه سوم، ارزیابی آزمون ها رتبه دوم و توسعه زیرساخت ها رتبه دوم را بدست آورد.

وی با بیان اینکه ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور بعنوان مرکز کلان مناطق آمایشی و دانشگاه های بزرگ مطرح هستند، اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در میان این دانشگاه ها نیز رتبه دوم را در زمینه عملکرد بسته های تحول و نوآوری کسب کرد.

یمانی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در چند سال اخیر در زمینه تحول و نوآوری فعالیت های بسیاری انجام داد، تصریح کرد: توسعه آموزش مجازی، اعتباربخشی موسسه ها و بیمارستان ها، بین المللی سازی و توسعه ارتباطات علمی و پژوهشی با دانشگاه های خارج از کشور از جمله آلمان و کره جنوبی، توسعه عرصه های آموزشی و آموزش پاسخگو از جمله این فعالیت ها بوده است.

وی، توسعه زیرساخت های آموزشی در بخش های فضای فیزیکی، آموزش مجازی، نرم افزاری، تجهیزات آزمایشگاهی و مرکز آزمون را از مهمترین اقدامات انجام شده در این دانشگاه در سال های اخیر دانست و تاکید کرد که این فعالیت ها در ارتقای شاخص ها و کسب رتبه های برتر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در کشور نقش بسزایی داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار