سه شهرستان استان اصفهان بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ تا تاریخ یازدهم آذر امسال از وضعیت قرمز خارج شد و در وضعیت نارنجی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۲۰۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹ 01 December 2020

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: خارج شدن سه شهرستان از وضعیت قرمز گویای کاهش تعداد موارد بستری کرونا در هر یکصد هزار نفر است.

آرش نجیمی با بیان اینکه امید است این روند و بهبود شرایط در شهرستان های مختلف استان اصفهان ادامه داشته باشد، افزود: سهم موارد مثبت تست‌های تشخیص کرونا نیز از حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد کاهش یافته و به رنج ۴۰ تا ۴۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته از یکهزار و ۳۸۴ تست کرونا در استان ۵۴۸ مورد (۴۰ درصد) مثبت شده است، گفت: در این مدت ۲۳۴ بیمار جدید دارای علائم ابتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند.

نجیمی تعداد بیماران دارای علائم ابتلا به کووید ۱۹ بستری شده در بیمارستان‌های استان اصفهان را یکهزار و ۶۳۷ نفر اعلام و اضافه کرد: میزان موارد بستری نسبت به هفته پایانی آبان گذشته ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۳۷۶ بیمار بدحال کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند، خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته ۳۲ بیمار دارای علائم ابتلا به کرونا در استان جان باختند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز اعلام کرد: از ۱۶۰ شهر که وضعیت آنها قرمزبود، پس از ۱۰ روز ۳۷ شهر همچنان قرمز و ۱۲۳ شهر نارنجی و زرد شدند.

علیرضا رییسی افزود: در مجموع اکنون  ۶۴ شهر در کشور در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

رییسی با بیان اینکه خوشبختانه با همکاری خوب مردم و شهروندان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به ۹۰ درصد افزایش یافته است، گفت: در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، بازهم شاهد سیر صعودی بیماری کرونا در کشور خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار