نشریات مکتوب با حضور شبکه ‌های اجتماعی در شرایط غیرقابل قبولی هستند به نحوی که کمترین مخاطب را دارند و متاسفانه هرروز از تعداد این مخاطبین هم کمتر می‌شود.
کد خبر: ۹۲۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶ 01 December 2020
 مطبوعات کردستان با نادیده گرفته شدن از سوی مسئولین، با سرعت زیادتری به سمت مرگ در حرکت هستند. در نشریات مکتوب فارغ از زحمات اشخاص فعال در رسانه، حضور مناسب در پیشخوان مطبوعات است که ثمره فعالیت اهالی رسانه را نمایان می‌کند.
در مرکز استانی که پسوند فرهنگی را یدک می‌کشد، اوضاع نشریات مکتوب خوب نیست. در میدان مرکزی شهر سنندج-میدان اقبال- سال‌های زیادی است که چندین دکه در عرصه ارائه نشریات مشغول فعالیت هستند و به نحوی از تنها روزنه‌های فروش نشریات در کردستان بودند. در طرح توسعه پیاده رو شهر سنندج، مکان حضور این نشریات هم در طرح مذکور قرار گرفت و صاحبان نشریات مجبور به خالی نمودن دکه‌های مطبوعاتی شدند با این امید که اعضاء شورای شهر سنندج، شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و...... قول داده‌اند که در ساختار نوین میدان اقبال؛ بستری برای حضور دکه‌های مطبوعاتی تعریف کنند، تا امروز همه وعده‌ها به نحوه خوبی پیش می‌رفت و از هر دکه‌داری بالغ بر 80 میلیون هزینه دریافت گردیده است برای ساخت دکه‌های مطبوعاتی با سبک نوین و.... با ذکر اینکه آقایان مهندس، دکه‌ها را نوعی طراحی کرده و تحویل داده‌اند که دکه‌داران مجبور شدند هزینه چشم‌گیری برای کوچک کردن سایز دکه‌ها و صدالبته داستان وقتی زیباتر می‌گردد که متخصصین امر در زمان طراحی مکان برای دکه‌ها و... به فکر برق‌رسانی به این دکه‌های مطبوعاتی نبوده و فقط به فکر روشنائی خیابان و... بودند حال برای برق رسانی باید سنگ‌فرش‌ها را کنده کاری کند و صدالبته شهرداری اجازه نمی‌دهد و خبربدتر اینکه مسئولین تازه یادشان افتاده که در محل مذکور به دکه‌دارانی که هزینه کرده‌اند و بیش از 8 ماه بیکار شده‌اند دکه‌ای برای خدمات رسانی به نشریات داده نمی‌شود.
آری بیشتر مسئولین کردستانی به فکر مطبوعات نیستند و مطبوعات گزینه آخر ذهن‌شان است. البته حضور چنین شرایطی به خود نشریات برمی‌گردد. اکثر قریب به اتفاق رسانه‌های استان در ساختار تعریف و تمجید هستند و تعدادی هم به فکر اثبات اینکه خودشان روزنامه نگار هستند و بقیه فقط آگهی بگیر می‌باشند و صدالبته کمترین نشریات محلی استان کردستان با حضور سخن مدیر مسئول، سردبیر و.... منتشر می‌گردد بلکه بیشتر به مطالب عده‌ای خاص که چندین روز قبل در کانال شخصی خود نگارنده منتشر شده است اختصاص دارد. متاسفانه اکثریت از بد حادثه به این عرصه آمده‌اند و اینگونه است که مسئولین در اوج بی‌خیال بر پیکر مطبوعات تیر خلاص می‌زنند.
شورش عزیزی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار