معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت : اتحادیه شرکت تعاونی مرغ گوشتی استان موظف شده است که ۲۵ درصد مرغ تولیدی را با قیمت مصوب تنظیم بازار در فروشگاه‌های زنجیره ای توزیع کند.
کد خبر: ۹۲۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰ 01 December 2020

اسماعیل نادری افزود: براساس مصوبه کارگروه مرغ گوشتی استان، اتحادیهشرکت تعاونی مرغ گوشتی باید ۲۵ درصد مرغ تولیدی را با قیمت مصوب تنظیم بازار به کشتارگاه منتخب تحویل دهد تا از طریق مباشر آن اتحادیه در فروشگاه‌ها توزیع شود.

وی ادامه داد: کشتار هر محموله مرغ در کشتارگاه‌های استان اصفهان منوط به ارائه مجوز دامپزشکی و تایید شرکت تعاونی شهرستان یا اتحادیه مرغداران گوشتی مبنی بر انجام تعهد مرغدار به تحویل ۲۵ درصد از کل مرغ پرورش یافته است و در صورت ارائه نکردن این مدارک، محموله مرغ با قیمت مصوب به بازار ارسال خواهد شد و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان تاکید کرد: در صورت تمکین نکردن مرغداران به تحویل ۲۵ درصد مرغ تولیدی با قیمت مصوب برای عرضه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای منتخب، با محرومیت از دریافت نهاده از سامانه بازارگاه و لغو مجوز جوجه‌ریزی در دوره بعدی مواجه خواهند شد.

وی گفت: همچنین مرغدار خاطی بر اساس میزان نهاده دولتی تحویلی، به مراجع نظارتی معرفی خواهد شد.

نادری اظهار داشت: به‌منظور نظارت بر روند انجام تعهد مرغداران، فهرست کشتار مرغ با ذکر تعداد مرغ و وزن مرغ و نام مالک آن توسط اداره کل دامپزشکی و انجمن صنفی کشتارگاه‌ها به سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه شرکت های تعاونی مرغ گوشتی استان اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: اتحادیه تعاونی‌های مرغ گوشتی استان موظف شده است تا این گزارش‌ها را جمع بندی و به سازمان صنعت، معدن و تجارت ارسال کند.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی با همکاری سایر دستگاه‌ها به‌منظور حسن انجام کار، نسبت به نظارت و راستی آزمایی مرغداران دارای گله بالای ۴۰ روز اقدام خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار