نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش با بیان اینکه در قانون اساسی مجلس ما تعیین‌کننده مسیر آینده است گفت: مسولان اجرایی ماندن و رفتنشان دست مجلس است و اعتبارات کشور نیز به دست مجلس تصمیم‌گیری می‌شود.
کد خبر: ۹۲۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸ 01 December 2020
به گزارش فارس شهید آیت الله سیدحسن مدرس و فرارسیدن دهم آذرماه «روز مجلس شورای اسلامی» اظهار کرد: شهید مدرس یک ویژگی داشت که جیبش بسته بود و دست و دهانش در پیگیری مطالبات مردم و کشور باز بود.

وی با بیان اینکه اگر نماینده یا مسوولی هر روز هدیه‌ای بگیرد، طمع می‌کند و دیگر ممکن است این وضعیت تمامی نداشته باشد گفت: باید نمایندگان مانند شهید مدرس آزادانه سخنان خود را بیان کنند و ابایی از کسی نداشته باشند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش با بیان اینکه در قانون اساسی مجلس ما تعیین‌کننده مسیر آینده است گفت: مسولان اجرایی ماندن و رفتنشان دست مجلس است و اعتبارات کشور نیز به دست مجلس تصمیم‌گیری می‌شود.

وی به نقش نظارتی مجلس شورای اسلامی به عنوان خانه ملت و پیگیر حقوق مردم اشاره کرد و افزود: مجلس با این نقش مسایل را پیگیری می‌کند و با این وظایف قدرت زیادی برای گره‌گشایی از مشکلات خواهد داشت که در کشور اثرگذار است.

بیگی‌نژاد با بیان اینکه خواسته مردم از مجلس در چند حوزه از جمله مورد اقتصادی و معیشتی و دیگری عزت بین‌المللی بوده است افزود: مردم علاوه بر اینکه خواهان تحریم نیستند، اما نمی‌خواهند عزت آن‌ها نیز خدشه‌دار شود و به دنبال این هستند که جایگاه خود را در جهان داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم توقع بالا رفتن قیمت ارز، خودرو، مرغ و اجاره بها و مسکن را ندارند تاکید کرد: توقعات مردم در حوزه معیشتی برآورده نشده است نه اینکه ما کم‌کاری کردیم بلکه ما نیز در یک زمان با شرایطی مواجه شدیم که مشکلات زیادی را منجر شد و باید با اولویت‌بندی به آن‌ها رسیدگی می‌کردیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس قانون‌گذار است و مجری نیست گفت: در قانون‌گذاری و نقش نظارتی مجلس مشکلی وجود ندارد و عملکرد مجلس در این زمینه مشهود و واضح است.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری از مجلس باید همیشگی باشد تصریح کرد: نمایندگان مجلس همواره در راستای تحقق مطالبات مردم همراه هستند و گزارش عملکرد خود را نیز به موکلان خود خواهند داد.

بیگی‌نژاد با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری تنها نباید از مجلس باشد و باید از سایر مسوولان هم صورت گیرد گفت: به طور مثال در استان تنظیم‌کننده مسائل اقتصادی استاندار است مگر سال گذشته به مجموعه دولت تذکر داده نشد که اگر جوجه‌ریزی نداشته باشیم به مشکل برخواهیم خورد؟ اما جوجه‌ریزی کاهش یافت.

وی ادامه داد: مهرماه جوجه‌ریزی ملایر به قدری پایین آمد که با افزایش قیمت مرغ خود را نشان داد و این‌ها مواردی بود که بار‌ها گفتیم و آقایان هم شنیدند، اما ترتیبی داده نشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش گفت: مردم بیشتر درگیر مشکلات روزمره خود هستند که مسوولان اجرایی باید پاسخگو باشند و نمایندگان نیز پشتوانه آن‌ها در این مطالبات هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار