شهردار اراک گفت:بدهی های جامانده این نهاد از سنوات قبل، به عنوان یکی از معضلات و مشکلات این مجموعه خدمات رسان، تاب و توان شهرداری را گرفته بود.
کد خبر: ۹۲۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 01 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،مهندس محمد کریم شفیعی افزود:هم اینک تمامی آن بدهی ها که در مجموع بالغ بر ۴۲۹ میلیارد تومان میشد، پرداخت و تسویه شده است.
وی یادآورشد: در ابتدای مسئولیتم در شهرداری اراک، ۴۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهی از سنوات گذشته وجود داشت که از این مبلغ، ۹۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مربوط به مجموع بدهی های بانک شهر، ۹۷۳ میلیون تومان بدهی به دارایی، ۱۱ میلیارد تومان بدهی به سازمان تامین اجتماعی، ۳۱ میلیارد و ۱۲۲ میلیون تومان بدهی به پست بانک با ۱۳ قسط عقب افتاده ،۴میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهی مربوط به پرسنل بازنشسته و ۲۸۹ میلیارد و ۳۵۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مربوط به بدهی مستمر و تعهدی به پیمانکاران و مودیان بوده که تا امروز این معوقات و دیون ها پرداخت و تسویه شده است.
وی با تشریح وضعیت مالی شهرداری اراک تاکید کرد:۲۵ درصد از "پیش پرداخت" پروژه های عمرانی شهرداری در سال 99 در حال پرداخت می باشد که این امر با توجه به مشکلات بودجه ای که شهرداری های کشور با آن دست به گریبان هستند، یک اتفاق مهم و شاخص می باشد.

شهردار اراک یادآورشد: از مبلغ بدهی های شهرداری مبلغی بالغ بر ۲۶۱ میلیارد تومان ناشی از اقدامات عمرانی، خدماتی و توسعه ای در سال های ۹۸ و ۹۹باقی مانده،که به صورت نقدی و غیر نقدی در حال پرداخت می باشد.

مهندس شفیعی افزود: دغدغه پرداخت بدهی‌ها و معوقات شهرداری به عنوان یکی از کارهای مهم شهرداری اراک در این دوران بوده که خوشبختانه این بدهی ها اکنون پرداخت شده و از این پس تمام تلاش و توجه مجموعه مدیریت شهری اراک معطوف به اجرای زیرساخت ها و پروژه های جدید در شهر می باشد.
شهردار اراک از تحقق۱۰۰/۴ درصدی درآمد شهرداری اراک نسبت به بودجه شهرداری در ۸ماهه سال جاری، خبر داد و گفت:اگر در شهرداری اراک اتفاقات خوشایندی در حال رخ دادن است، مرهون همبستگی و تلاش کارکنان و مدیران شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری است که در یک به هم پیوستگی، تصمیمات گرفته شده را اجرایی می‌کنند و در این شرایط اقتصادی که شهرداری های کشور با آن مواجه می باشند، شهرداری اراک توانسته در تحقق بودجه سال ۹۹، گام های موثری بردارد و به عنوان یکی از شهرداری های پیشگام در کشور، در بحث تحقق بودجه در ۸ماهه سالجاری، از مرز تحقق صد در صدی عبور کند.
وی اظهارداشت: امید می رود تا پایان سال جاری، بودجه ۸۱۶ میلیارد تومانی شهرداری اراک با حمایت اعضای شورای شهر، تلاش و همت مدیران و پرسنل شهرداری به صورت کامل محقق شود و در این راستا تحولات چشمگیری در عرصه شهرسازی و مدیریت شهری کلانشهر اراک را شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار