مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته، قرار است ۷۲۰ کلاس درس در قالب ۶۰ مدرسه در سطح این استان ساخته شود که در فاز نخست، عملیات اجرایی احداث ۲۰ مدرسه در دستور کار است.
کد خبر: ۹۲۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸ 01 December 2020

مسعود بیات منش روز سه شنبه در جلسه مشترک مسوولان اداره های کل آموزش و پرورش،  راه و شهرسازی و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان افزود: پیش بینی می شود تا سال  ۱۴۱۰ در سطح شهر زنجان نیازمند ۱۰۰ هکتار فضای آموزشی باشیم.

وی اضافه کرد: تلاش می کنیم تا با هم فکری نسبت به حل مشکلات در خصوص احداث مدارس در شهرک های اقماری که در گذشته ایجاد شده،  اقدامات موثر و مفیدی  انجام گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه با اشاره به کمبود مدارس در شهرک های اقماری شهر زنجان، گفت: بسیاری از دانش آموزان که در این شهرک ها زندگی می کنند مجبور هستند برای آموزش به مدارس مرکز شهر مراجعه کنند.

حسن مظفری افزود:  با مشکلاتی که  برای این دانش آموزان به ویژه برای مقطع ابتدایی و دانش آموزان دختر همراه است،  امیدواریم با همکاری بین بخشی گام موثری در رفع کمبود فضای آموزشی این شهرک ها برداشته شود.

وی با اشاره به ساخت ۲۰ مدرسه در شهر زنجان با کمک اداره کل راه و شهر سازی، اظهار داشت: این حرکت در نوع خود یک کار بی نظیر در سطح استان خواهد بود و به هر تعداد که از این مدارس احداث شود می تواند به آموزش بهتر دانش آموزان این مناطق کمک کند.

مظفری همچنین  با بیان اینکه در مسکن ملی فرهنگیان ۲ هزار و ۶۶۰ نفر ثبت نام اولیه انجام دادند، خاطر نشان کرد: از این تعداد ۵۱۶ نفر واجد شرایط بوده و برای ۴۶۰ نفر نیز تشکیل پرونده  انجام گرفته است  که با همراهی اداره کل راه و شهرسازی استان، امید است زمین های مورد نیاز جهت احداث مسکن ملی فرهنگیان تامین شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان نیز در  این جلسه گفت: برای اینکه در روند ساخت مدارس مد نظر، دچار مشکل نشویم باید  این اقدام مهم با نظارت اداره کل نوسازی انجام گیرد.

جهانگیر صفری افزود: در زمان حاضر  ۶ مدرسه در شهرک پونک زنجان در حال  ساخت است و از طرفی  مناطق فرسوده شهری نیز نیازمند توجه جدی برای برنامه ریزی  جهت احداث مدارس نوساخت هستند.

 وی ضمن تقدیر از خیرین مدرسه‌ساز  استان اظهار داشت: تاکنون ۱۲ میلیارد تومان توسط خیرین در امر مدرسه سازی کمک شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار