یکی از پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: بسیج برگرفته از متن نظام اسلامی و مردم محور است که براساس اعتقادات و باورهای فرهنگی، انقلابی و دینی شکل گرفته است.
کد خبر: ۹۱۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶ 26 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،سرهنگ پاسدار علی اکرم حیدری با تبریک سالروز تشکیل بسیج مستضعفان و گرامیداشت هفته بسیج، افزود: بسیج براساس علاقه و اعتقاد دینی و به دور از هرگونه توقع مادی شکل گرفته به گونه ای که اعضای این نهاد مردمی علاوه بر اینکه هستی خود را در دفاع از کیان نظام و کشور در طبق اخلاص نهاده اند از بعد اقتصادی نیز حتی از خود مایه گذاشته اند.

وی اظهار داشت: تاریخ دفاع مقدس نشان می‌دهد برتری ایران اسلامی در برابر نیروهای تا دندان مسلح رژیم بعثی عراق، در کنار رشادت‌های نیروهای ارتش و سپاه، به واسطه حضور داوطلبان بسیجی بود.

این رزمنده و از مدافعان شهر گیلانغرب در سال ۵۹ گفت: نقش بسیجیان هم به لحاظ روحیات خاص این قشر و هم مردمی بودن آن که تمام اقشار جامعه را به پشتیبانی و حمایت به عنوان یک دلگرمی ویژه وا می داشتند نقشی تعیین کننده بود.

حیدری اضافه کرد: ورود بسیج به دفاع مقدس حتی موجب شد بخش عمده ای از هزینه‌های جنگ را مردم تقبل کرده و بار مالی سنگین دولت را در آن شرایط کاهش دهند.

او اظهار داشت: پس از دوران دفاع مقدس نقش بسیج به عنوان یک تکیه گاه و ذخیره انقلاب اسلامی در دیگر عرصه ها بخوبی نمود پیدا کرد.

وی افزود: ضرورت تقویت فرهنگ دفاعی در میان نیروهای نظامی ایجاب کرد تا استعدادهایی که بسیج در دوران دفاع مقدس از خود بروز داد در این برهه و با توجه به شرایط تحریم ها بیش از گذشته ملموس شود.

وی اظهار داشت: بسیج در دوران دفاع مقدس رسالت خود را در دفاع از میهن و نظام به بهترین نحو ممکن انجام داد که در دوران جنگ بسیجی با دشمن روبرو بود، دشمن را می‌دید و می‌شناخت و به همین دلیل مقابله کردن با آن ساده تر بود اما امروز دشمن با در اختیار داشتن ابزارهای قوی فرهنگی، تهاجم فرهنگی قوی ایجاد کرده است.

این پاسدار پیشکسوت گفت: تحریم ها و در شرایط کنونی هم بحران کرونا، رسالت بسیج را نسبت به حال و به ویژه آینده بسیار سنگین تر کرده که اشاعه تفکر فرهنگ بسیجی، علم مداری و تجهیز به علم روز برای فتح قلل علمی از دیگر مواردی است که نقش بسیج را امروز پررنگ تر از گذشته کرده است.

حیدری افزود: بسیج همواره مایه مردم و مایه مباهات و افتخار نظام بوده است و نقش آن در کنار دیگر نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و مجموعه دستگاه های خدمت گزار در حوادث مختلف اعم از محرومیت زدایی، عمران و آبادانی، بلایای طبیعی و امروز هم در مبارزه‌ با کرونا حقیقتا کم نظیر و شایسته قدردانی است.

او ادامه داد: بسیج در همه صحنه ها حضور داشته و در مسیر خطیر خود با مشارکت فعالانه در عرصه سازندگی همواره نقش آفرینی کرده است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار