معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم مهم ترین دستاورد سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به قم را ایجاد نگاه توسعه ملی به پروژه های قم در بین مسؤولان عنوان کرد. مهم نوع نگاهی بود که معظم له برای قم تبیین کردند.
کد خبر: ۹۱۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۹ 20 October 2020

به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی که درباره دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری سخن می گفت با اشاره به این که مهم ترین مصوّبه سفر سال 1374 رهبر معظم انقلاب به قم، تأسیس استان قم بود خاطر نشان کرد: سفر مهم دیگر نیز که اکنون در ایام سالگرد آن قرار داریم در سال 1389 بود که حرکت های آغاز شده برای پیشرفت قم را تسریع کرد.

وی افزود: مهم نوع نگاهی بود که معظم له برای قم تبیین کردند، یعنی مختصات و ویژگی هایی برای قم تعریف شد که نشان می داد امور قم فراتر از یک شهر یا یک استان است و این امر سبب ایجاد گشایش هایی برای قم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: با توجه به عقب افتادگی های زیاد قم بویژه از دوران قبل از انقلاب، باید گفت این دو سفر مقام معظم رهبری بویژه سفر دوم سبب شد که قم به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: کارها و پروژه های فراوان برای احیای قم به جایی رسید که هر سال و در ایام هفته دولت و دهه فجر شاهد افتتاح 300 تا 600 پروژه بودیم که برخی از این پروژه ها مانند خطوط انتقال آب شیرین به قم در واقع ابرپروژه بودند.

بهشتی تصریح کرد: تردیدی نیست که مهم ترین دستاورد سفرهای رهبری به قم، ایجاد نگاه توسعه ملی به قم بود و همین امر سبب شد تا مسؤولان قم، مطالبات استانی خود را از مسیر ملی و با تکیه بر منویّات رهبر معظم انقلاب مطرح و پیگیری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اینکه این روند سبب حرکت به سمت و سوی تعادل منطقه ای در استان قم شد اظهار کرد: آمار نشان می دهد که 315 پروژه از سال 1389 بر اساس اعتبارات سفر رهبری و 400 پروژه هم به صورت مشترک شامل اعتبارات سفر رهبری، اعتبارات استانی و اعتبارات ملی دیده شد و این آمار در مجموع به 715 پروژه استانی با اعتباری بالغ بر یک هزار و 800 میلیارد تومان رسید.

وی افزود: نگاه توسعه ای که از سفر حضرت آقا اتفاق افتاد سبب شد تا بسیاری از سرمایه گذاران و خیرین به استان قم توجه بیشتری داشته باشند.

بهشتی اولویت کنونی استان را اتمام پروژه های نیمه تمام دانست و اضافه کرد: البته همان نگاه توسعه ای ملی که حضرت آقا پایه گذار آن در قم بودند سبب شده تا علاوه بر اتمام پروژه های نیمه تمام، برخی پروژه های بزرگ همچنان در قم تعریف شوند که احداث کمربندی جدید 110 کیلومتری به نام شهید قاسم سلیمانی از آن جمله است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تأکید بر این که هنوز با شاخص های توسعه ای در قم فاصله داریم به مشکلات فعلی در تکمیل و توسعه ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) و پروژه ساماندهی چهل اختران قم و مرقد منور حضرت موسی مبرقع (ع) توجه داد و گفت: بخش هایی مانند سازمان مجری این طرح ها تعلل هایی در کار دارند که امید است با تعریف ردیف بودجه مستقل در سال 1400 و به همت نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، این مشکلات حل شود.

وی اضافه کرد: در عین حال طرحی برای تزریق اراضی 48 هکتاری در پردیسان به 8 پروژه شهری قم و از جمله ساماندهی اطراف حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت (س) شامل مواردی مانند حذف مغازه های تجاری اطراف حرم، قبرستان شیخان و قبرستان نو و همچنین پروژه های چهل اختران و دروازه ری دیده شده که امیدواریم نهایی شود.

محسن بهشتی سه طرح فرودگاه، مترو و احداث کمربندی جدید برای قم را از طرح های اولویت دار این استان خواند و خاطر نشان کرد: تکمیل این سه طرح مهم قطعا مُحرّک توسعه ها و پیشرفت های بعدی استان قم خواهد بود.

وی ادامه داد: فراموش نشود که قم شهری در تراز بین المللی است که وجود فرودگاه و مترو برای آن ضروری است و در عین حال نمی تواند ترافیک درون شهری و برون شهری مختلط داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار