کد خبر: ۹۰۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷ 23 September 2020

ستاندار خوزستان گفت: اقدامات ضربتی به عنوان پدافند غیرعامل طرح جامع فاضلاب اهواز انجام می شود تا در صورت بروز بحران مشابه بتوانیم مشکلات اصلی را رفع و رجوع کنیم.

 غلامرضا شریعتی شامگاه سه‌شنبه در نشست برنامه‌ریزی برای مقابله با آب‌گرفتگی‌های اهواز و کارون در فصل بارش‌ها که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته در اواخر آذرماه بارش حدود ۱۰۰ میلی‌متری ظرف دو ساعت داشتیم و آب‌گرفتگی‌هایی با ماندگاری چند روز رخ داد و موجب شد دولت خود را ملزم به جبران خسارت‌های مردم کند.

وی افزود: با موافقت رهبر معظم انقلاب ۵۰ میلیون یورو برای آب و فاضلاب اهواز اختصاص یافت. البته این طرح‌های بزرگ ممکن است دو تا سه سال زمان ببرد ولی با این حال اقدامات ضربتی به عنوان پدافند غیرعامل طرح جامع فاضلاب انجام می‌شود تا در صورت بروز بحران مشابه بتوانیم مشکلات اصلی را رفع و رجوع کنیم.

شریعتی ادامه داد: دستگاه‌های مختلف تلاش کردند با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم از بروز حوادث مشابه با سال گذشته پیشگیری شود.

استاندار خوزستان گفت: کاری که آبفا و شهرداری انجام داده‌اند، تقسیم‌کار کرده‌اند و مشکلات بالقوه در مناطق مختلف و راهکارهای متناسب پیش‌بینی شده است تا در نهایت ظرف ۲۴ ساعت پس از بارش باران آب‌گرفتگی رفع شده باشد.

شریعتی تأکید کرد: اگر شرایط سال گذشته تکرار شود، همه هزینه‌ها و جلساتی که مسئولان برگزار کرده‌اند از نظر مردم بی اثر خواهد بود. پس در این زمینه تلاش و جدیت لازم انجام شود تا پروژه‌های مختلف در وقت مقرر به پایان و به نتیجه برسند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: مدیرکل مدیریت بحران جلسات اختصاصی را برای مناطق مختلف اهواز و کارون با دستگاه‌های متولی برگزار کند و تا برای دو ماه آینده کار به نتیجه رسد و اثربخشی آن را در بارش‌های سال جاری شاهد باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار