کد خبر: ۹۰۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ 23 September 2020

 

فعالیت تالار مرکزی رشت بار دیگر آغاز شد

رشت – ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: فعالیت تالار مرکزی رشت بار دیگر آماده بهره برداری هنرمندان شده و پس از مجوز ستاد کرونا بطور رسمی فعالیت خود را آغاز می کند.

فیروز فاضلی روز چهارشنبه در حاشیه آئین رونمایی از سردیس استاد فریدون پوررضا محقق و خواننده شهیر فولکلور گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مناقصه و واگذاری تالار مرکزی رشت فعلا به این اداره کل محول شده است و تا زمانی که چالش های حقوقی این تالار مرتفع شود هنرمندان می توانند از آن بهره بگیرند.
وی با بیان اینکه تالار مرکزی تنها فضایی است که اسم شهر رشت را  با خود دارد از مسئولان شهر و استان خواست تا زمان واگذاری تعامل داشته باشند تا هنرمندان استان بتوانند از این فضا بهره بگیرند .
کلنگ ساخت پروژه ملی تالار مرکزی رشت سال ۸۶  به زمین زده شد و اسفند ماه ۹۷ به صورت ویدئو کنفرانس و با دستور رئیس جمهوری افتتاح شد؛ این پروژه یکی از هشت تالار زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در فضایی به مساحت ١۹ هزار متر مربع در چله انقلاب با اعتباری بالغ بر ۷۰۰میلیارد ریال بهره برداری شد ؛این تالار  زمستان سال گذشته بدلیل بوجود آمدن پاره ای از مسائل حقوقی تعطیل شد تا کنون که بار دیگر به همت متولیان شرایط بهره برداری از آن مهیا شده است .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در مراسم رونمایی سردیس  استاد فریدون پورضا هنرمند فاخر دارای شهرت جهانی گفت: استاد پور رضا صدای مخملی استان گیلان ، برای همیشه تاریخ ماندگار شده است .
وی اظهار داشت: مانایی استاد پوررضا بدلیل بهره گیری ایشان از  محضر استادان برجسته ای چون استاد بنان بود؛ همچنین تحقیق های مبتنی بر مردمشناسی وی ملاحت صدای ایشان را رقم زد لذا از نسل نو موسیقی می خواهیم از درس آموزی نزد استادان برجسته غافل نشوند.
استاد فریدون پوررضا خواننده خوش آوا ، استاد و کارشناس موسیقی فولکلور، مدرس و پژوهشگر موسیقی بومی گیلان سوم مهرماه ۱۳۱۱خورشیدی در لشت نشاء از توابع شهرستان رشت دیده به هستی گشود و غروب بیست و سوم فروردین ۱۳۹۱ خلیج ژرف نگاهش را فروبست و اینک به پاسداشت تلاش های این هنرمند فاخر عرصه موسیقی سردیس ایشان در محل تالار مرکزی رشت نصب و رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار