مدیرکل دامپزشکی همدان، نظارت لحظه‌ای به عملکرد جمعی و انفرادی بازرسان، شناسنامه‌دار شدن تمام واحد‌ها اعم از مراکز عرضه، طبخ، عمل‌آوری و نگهداری، امکان مسیربندی بازدید‌ها و اعلام برنامه کاری جامع به بازرسان با استفاده از بارکد خوان و GPS را از دیگر مزایای راه‌اندازی این نرم‌افزار دانست.
کد خبر: ۹۰۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴ 23 September 2020
مدیرکل دامپزشکی همدان گفت: برای نخستین بار در کشور سامانه آنلاین بازرسی بهداشتی مواد خام دامی در این استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمودرضا رسولی افزود: سالانه بیش از ۱۰۰ هزار مورد از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام در استان همدان بازرسی می‌شود که با توجه به مصرف حجم بالای کاغذ در بازرسی‌ها برای نخستین بار در سطح کشور نسبت به طراحی و راه‌اندازی سامانه آنلاین بازرسی بهداشتی مواد خام دامی اقدام شد.

وی اظهار داشت: این سامانه با هدف ارتقا و سرعت بخشیدن در فرآیند بازرسی فرآورده‌های خام دامی در سطح مراکز عرضه، مصرف، عمل‌آوری، طبخ و نگهداری طراحی و اجرا شده است.

رسولی، یکی از وظایف اصلی و خطیر سازمان دامپزشکی را، بازرسی مواد خام با منشا دامی از مرحله تولید تا مصرف عنوان کرده که در این راستا سامانه آنلاین بازرسی بهداشتی مواد خام دامی راه‌اندازی شده است.

وی گفت: این طرح با همفکری و همکاری کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان همدان و یکی از شرکت‌های طراحی نرم‌افزار بخش خصوصی انجام شده که صرفه جویی در مصرف صورت جلسه‌های تنظیمی، استفاده بهینه از وقت و فضای بایگانی و اماکن گزارش‌گیری و جمع‌آوری اطلاعات در اسرع وقت از مزایای این نرم‌افزار است.

رسولی اظهار داشت: این نرم‌افزار پس از طراحی و اجرا در ابتدای سال به صورت آزمایشی در بازرسی از مراکز تولید، توزیع، بسته‌بندی و عرضه مواد خام دامی در شهرستان همدان مورد استفاده قرار گرفت و سپس با برگزاری کلاس آموزشی برای تمامی بازرسان مستقر در اداره‌کل دامپزشکی استان از ابتدای تیرماه سال جاری در ۹ شهرستان بهره‌برداری شد.

مدیرکل دامپزشکی همدان، نظارت لحظه‌ای به عملکرد جمعی و انفرادی بازرسان، شناسنامه‌دار شدن تمام واحد‌ها اعم از مراکز عرضه، طبخ، عمل‌آوری و نگهداری، امکان مسیربندی بازدید‌ها و اعلام برنامه کاری جامع به بازرسان با استفاده از بارکد خوان و GPS را از دیگر مزایای راه‌اندازی این نرم‌افزار دانست.

رسولی امکان دسترسی به سوابق انتظامی (پلمب واحد) و سوابق قضایی (دادگاه و تعزیرات)، سوابق اخطار و ضبط محموله مرکز در زمان بازدید، امکان دسترسی به مقررات، بخشنامه‌ها و دستور العمل‌های سازمان دامپزشکی کشور در هر زمان و مکان، امکان گزارش‌گیری و بررسی عملکرد بازرسی مواد خام شهرستان و یا استان در لحظه و قابلیت نصب نرم‌افزار بر روی موبایل و یا تبلت و بی نیازی به تجهیزات اضافی و یا صرف اعتبار خاص از دیگر مزایای مهم استفاده از این نرم‌افزار است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان اظهار داشت: کارشناسان دامپزشکی حین بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، بلافاصله نتیجه بازرسی را به سرور‌ها انتقال می‌دهند و در این بازرسی‌ها زمان و مکان بازرسی قابل رصد و حتی امکان تصویربرداری و ارسال به صورت آنلاین وجود دارد.

رسولی با بیان اینکه سالانه بیش از ۵۰۰ تن انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد و غیر بهداشتی کشف، ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج می‌شود؛ افزود: این مهم حاصل نظارت‌های مستمر و شبانه‌روزی کارشناسان دامپزشکی است.

وی تاکید کرد: در این راستا بیش از ۶۰۰ واحد متخلف به مراجع قضائی و انتظامی معرفی شده که بیشترین موارد تخلف به تعزیرات معرفی می‌شود.

رسولی همچنین با تاکید بر اینکه شهروندان از خرید و مصرف گوشت‌هایی بدون هویت و تهیه شده در مراکز غیرمجاز خوددداری کنند ادامه داد: شناسایی تب کنگو در حیوانات آسان نیست و برای پیشگیری از بروز بیماری در جوامع انسانی باید از فرآورده‌های خام دامی زیر نظر سازمان دامپزشکی استفاده کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار