مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقروکلیایی از آغاز احداث واحد فرآوری سه هزار تنی تخمه‌سنقری در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰ 19 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،عبدالله خسروی، با اشاره به در دست راه‌اندازی بودن واحد فرآوری تخمه‌سنقری در شهرستان سنقروکلیایی، اظهار کرد: این واحد فرآوری سه هزار تنی بوده و در کمتر از دو ماه گذشته کارهای مرتبط با اخذ مجوز راه اندازی این واحد از سوی سرمایه گذار آغاز شد.

خسروی اضافه کرد: هم اکنون دستگاه‌های مورد نیاز برای فرآوری تخمه‌سنقری خریداری شده و نیمی از کارهای مرتبط با احداث این واحد فرآوری هم انجام شده و امیدواریم پروژه ظرف مدت زمان کمی بتواند وارد فاز اجرایی شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقروکلیایی ادامه داد: این واحد فرآوری قرار است تخمه سنقری را به صورت بسته بندی شده و به شکل های مختلف سالم و یا پوست گرفته عرضه کند.

وی با بیان اینکه سالانه 6500 تن تمه سنقری در شهرستان تولید می‌شود، گفت: هم اکنون کار آنچنانی روی تخمه سنقری انجام نمی‌شود و محصول تولیدی اغلب به صورت خام و یا بوداده و به صورت فله‌ای به فروش می‌رسد، اما با راه اندازی این واحد فرآوری نیمی از تخمه سنقری تولیدی در شهرستان فرآوری خواهد شد.

خسروی سپس از شهرستان سنقروکلیایی به عنوان قطب تولید آفتابگردان آجیلی در کشور یاد کرد و گفت: آفتابگردان تولیدی در این شهرستان از رقم آفتابگردان آجیلی بوده که به تخمه سنقری معروف است و در داخل و حتی در خارج از کشور هم طرفداران زیادی دارد، بگونه ای که سالانه حدود 10 درصد آفتابگردان آجیلی این شهرستان به خارج از کشور صادر می‌شود.

خسروی ادامه داد: آفتابگردان تولیدی در شهرستان سنقروکلیایی معروف به تخمه‌سنقری به دلیل برخورداری شهرستان از شرایط آب و هوایی خاص دارای طعم و مزه منحصر به فرد بوده و صاحب برند است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار