مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: ۸۰ درصد آمبولانس‌های این استان از حیث تجهیزات و امکانات استاندارد لازم را دارند.
کد خبر: ۹۰۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸ 18 September 2020

غفور راستین روز چهارشنبه در نشست خبری در محل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: ناوگان آمبولانس موجود استانداردهای مشابه کشورهای پیشرفته از جمله اروپا را داراست و بروزرسانی مداوم تجهیزات و وسایل آنها انجام می‌گیرد.

به گفته وی حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان این استان ۲۵۰ دستگاه آمبولانس دارد که ۱۷۰ دستگاه آن از این بین فعالند.

وی با اشاره به اهمیت امدادرسانی هوایی به دلیل شلوغی برخی جاده‌ها و بعد مسافت اضافه کرد: با همکاری فرمانداران در تمامی شهرستان‌های هم اکنون محل استقرار بالگرد امداد هوایی تعبیه شده است تا در صورت نیاز مشکل فرود و پرواز بالگرد وجود نداشته باشد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان با اشاره به همکاری هوانیروز در امدادهای هوایی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون در این استان ۳۰ بیمار به وسیله اورژانس هوایی به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند که ۹۹ درصد آنها بهبودی خود را بدست آوردند.

وی با بیان اینکه ۱۵۴ پایگاه اورژانس در استان اصفهان وجود دارد تصریح کرد: ۷۵ پایگاه جاده‌ای و ۷۸ مورد آن شهری است و یک پایگاه دیگر نیز به صورت هوایی به امدادرسانی مشغول است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان با بیان اینکه ارتقای کمک رسانی به روستاها و شهرها در شرایط مختلف همواره مورد توجه این نهاد بوده است خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی این نهاد از شرق و غرب و از شمال تا جنوب استان اصفهان حتی دور افتاده‌ترین مناطق را زیر پوشش خود قرار داده‌اند.

راستین با بیان اینکه آمار حوادث رانندگی همچنان در استان همچون سایر نقاط کشور بالاست تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۹۷ هزار مورد امداد پیش‌بیمارستانی انجام شده که ۷۲ هزار آن مربوط به حوادث غیر تصادفی بوده و همچنین ۱۴ هزار مورد امدادرسانی تصادفی و ترافیکی شامل حوادث شهری و جاده‌ای داشته‌ایم.

وی گفت: در سطح کلانشهر اصفهان ۱۷ هزار مورد امدادرسانی شهری انجام شد و ۶ هزار ۶۰۰ مورد ترافیکی جاده‌های صورت پذیرفت.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان اظهارداشت: با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب طی سال‌های اخیر میزان مزاحمت‌ها و یا اشتباهات تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ کاهش یافته به صورتی که پیش‌تر از ۶ هزار تماس در طی شبانه روز داشتیم اما این میزان هم اکنون به چهار هزار تماس رسیده است.

راستین با بیان اینکه اورژانس استان مناطق مختلف را بخوبی زیر پوشش قرار داده است اضافه کرد: در جاده‌های استان اصفهان بطور میانگین در هر ۴۰ کیلومتر یک امداد پایگاه امداد جاده‌ای وجود دارد و برای هر ۵۰ هزار نفر یک پایگاه اورژانس مستقر شده است حتی شمال اصفهان شامل مناطق شاهین‌شهر و دولت آباد دربرگیری اورژانس خیلی بهتر است.

وی خاطرنشان کرد: میزان زمان رسیدن اورژانس بر سر حوادث جاده‌ای بین ۱۴ تا ۱۵ دقیقه است و می‌توان گفت که به طور میانگین این عدد در سراسر استان اصفهان رعایت می‌شود.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه اورژانس استان با کمبود نیرو مواجه است گفت: این نهاد ۳۰۰ نیرو نیاز دارد که کمبود آن هم اکنون به وسیله اضافه کاری از طرف دیگر نیروها جبران می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار