صرفنظر از تمامی حرف وحدیث هایی که در خصوص منفعل بودن دانشگاه علوم پزشکی در قضیه بازگشایی مدارس مطرح شده است که موضوع این مطلب نیست ،اما اتخاذ یک تصمیم مغایر با شعارها و پروتکل های تدوینی در دانشگاه علوم پزشکی ایلام تعجب همگان را بر انگیخته است .
کد خبر: ۸۹۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ 06 September 2020

تابناک ایلام ::یکی از معضلات بزرگ کشور در طول سالیان اخیر ،اتخاذ تصمیمات غیر اصولی ،غیر علمی وغیر حرفه ای از سوی دستگاهها در حوزه های متعدد مرتبط با زندگی مردم است .تصمیماتی خلق الساعه ای که به صورت خاموش وبی سروصدا نافی وناقض طرح هایی می شوند که همان دستگاه با اتلاف دهها ساعت وقت و میلیون ها هزینه تدوین کرده است .

در حالیکه این روزها کرونا وضعیت کشور  و زندگی مردم را دچار دگرگونی عجیبی نموده و سلامت مردم را به طور جدی در معرض تهدید قرار داده است،از دستگاههای تخصصی ومسئول یعنی وزارت بهداشت ودرمان اتخاذ تصمیمات حرفه ای و علمی انتظار می رود ،تصمیماتی که بدون لحاظ نمودن دیدگاههای سیاسی و نظرات افراد ودستگاههای غیر مسئول ،تنها سلامت وحفظ جان مردم را در بر گیرد.

صرفنظر از تمامی حرف وحدیث هایی که در خصوص منفعل بودن دانشگاه علوم پزشکی در قضیه بازگشایی مدارس مطرح شده است که موضوع این مطلب نیست ،اما اتخاذ یک تصمیم مغایر با شعارها و پروتکل های تدوینی در دانشگاه علوم پزشکی ایلام تعجب همگان را بر انگیخته است .

در حالیکه تمامی داده های علمی در خصوص مخاطرات ویروس کرونا حول این موضوع شکل گرفته است که افراد دارای بیماری زمینه ای در معرض تهدید ناشی از کرونا قرار داشته وابتلای به این ویروس می تواند باعث مرگ آنان شود ،تغییر مرکز بیماران قلبی از سایر مراکز درمانی به بیمارستان مصطفی جای سوال جدی دارد .

این روزها بیمارستان مصطفی خمینی تنها مرکز تخصصی  درمان ونگهداری بیماران کرونایی استان است ،اما بر اساس تصمیم گیری دانشگاه علوم پزشکی ،بصورت بی سروصدا بیماران قلبی از بیمارستان زاگرس به بیمارستان مصطفی منتقل و بخشی از بیمارستان تخصصی کرونا یعنی مصطفی خمینی به بیماران قلبی اختصاص داده شده است .

دانشگاه علوم پزشکی ایلام باید به سوال پاسخ دهد که اگر بیماران زمینه ای بالاترین نرخ مرگ ومیر ناشی از ابتلای به کرونا را به خود اختصاص داده اند ،براساس کدامین منطق ،بیمارستان مصطفی را که در معرض شدیدترین آلودگی ویروس کرونا قرار دارد را به عنوان مرکز درمان وبستری بیماران قلبی انتخاب کرده و بیماران قلبی را در مجاورت بیماران کرونایی بستری کرده اند ؟! آیا این اقدام به منزله تسهیل مرگ ومیر بیماران قلبی قلمداد نمی شود ؟

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
با مدیریتهای منفعل که بخاطر حزب بازی پا روی حقایق می گزارند بهتر از این نمی شود عمل کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار