براساس تازه‌ترین رتبه‌بندی تایمز؛
براساس تازه‌ترین رتبه‌بندی مؤسسه تایمز ۲۰۲۱ نام دانشگاه بیرجند در جمع ۴۷ دانشگاه برتر کشور و ۱۵۲۷ دانشگاه برتر جهان قرار گرفت.
کد خبر: ۸۹۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳ 05 September 2020

براساس تازه‌ترین رتبه‌بندی مؤسسه تایمز ۲۰۲۱ نام دانشگاه بیرجند در جمع ۴۷ دانشگاه برتر کشور و ۱۵۲۷ دانشگاه برتر جهان قرار گرفت.

براساس تازه‌ترین رتبه‌بندی مؤسسه تایمز۲۰۲۱ نام دانشگاه بیرجند در جمع دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفت. 

مؤسسه تایمز در تازه‌ترین رتبه‌بندی سال ۲۰۲۱ نام ۴۷ دانشگاه برتر ایران و ۱۵۲۷ دانشگاه برتر دنیا را از ۹۳ کشور اعلام کرد که نام دانشگاه بیرجند در بین برترین‌های دنیا می‌درخشد.

محمدجواد دهقانی، سرپرست ISC  اظهار کرد: رتبه­ بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام­های رتبه ­بندی بین ­المللی دانشگاه­ها است که اولین بار در سال ۲۰۰۴ با همکاری تایمز و کیو اس تحت عنوان رتبه­ بندی "تایمز- کیو اس" و از سال ۲۰۱۰ به بعد با همکاری موسسه تامسون رویترز منتشر شد .  

پایگاه رتبه­ بندی تایمز جهت ارزیابی دانشگاه­ها قسمتی از اطلاعات مورد نیاز خود را از خود دانشگاه­ها، قسمتی دیگر را از نظرسنجی­‌ها و اطلاعات پژوهشی و استنادات را از پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس تهیه می­‌کند.

وی اظهار کرد: بر این اساس در رتبه بندی تایمز سال ۲۰۲۱، دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با قرار گرفتن در بازه رتبه­ای ۳۵۱ تا ۳۰۱، رتبه اول دانشگاه های ایران را به دست آورده و بهترین رتبه ایران را نسبت به سال گذشته یک بازه ارتقا داده است.

دهقانی تصریح کرد: دانشگاه‌های صنعتی نوشیروانی و صنعتی شریف به ترتیب با قرار گرفتن در بازه‌های رتبه‌ای ۴۰۰ تا ۳۵۱ و ۴۵۰ تا ۴۰۱ به عنوان دانشگاه‌های دوم و سوم ایران در این رتبه‌بندی معرفی شده‌اند.

وی افزود: در رتبه بندی تایمز ۲۰۲۱، دانشگاه "آکسفورد" برای پنجمین سال متوالی رتبه اول را از آن خود کرده است و دانشگاه "استنفورد" و "هاروارد" به ترتیب در رتبه ­های دوم و سوم قرار دارند.

وی بیان کرد: در رتبه بندی سال ۲۰۲۱ تایمز، تعداد ۲۱ کشور اسلامی حضور داشتند که از نظر تعداد دانشگاه‌ها، جمهوری اسلامی ایران با ۴۷ دانشگاه بیشترین تعداد حضور را داشته است.

این رتبه بندی از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین‌المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد بهره گرفته است.

 

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار