معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به گرانی تجهیزات مترو گفت: در بخش هایی که امکان وجود داشته باشد، تولیدات داخل را با اقلام وارداتی جایگزین کردیم.
کد خبر: ۸۹۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۲ 01 September 2020

به گزارش تابناک قم، عباس حلوایی زاده با اشاره به آخرین وضعیت مترو قم، اظهار داشت: برخی تجهیزات مترو وارداتی بوده و امروز بخش عمده در تولید داخل به‌روزرسانی و با حفظ کیفیت جایگزین شده ولی همچنان هزینه‌ها برای این پروژه بسیار بالاست.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه ریل‌های مترو سال گذشته خریداری شد و طرح با هزینه‌های هنگفتی پیش می‌رود، ابراز کرد: برای فاز نخست ۶ کیلومتر مسیر عملیاتی می‌شود تا شاهد بهره‌برداری قطار شهری در قم باشیم.

حلوایی زاده یادآور شد: زمان قطعی برای بهره‌برداری هنوز مشخص نیست چراکه قرارداد اولیه در بخش ارزی با دلار زیر سه هزار تومان بسته شد و امروز تورم و گرانی، قطار شهری قم را با مشکلاتی همراه کرده است.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری در تلاش است از طریق نقدی و غیرنقدی، گشایش اعتباری و اسناد خزانه و اوراق به تأمین اعتبار بپردازد، ادامه داد: امیدواریم به‌زودی این طرح به اتمام برسد، در بخش ابنیه و ایستگاه‌ها مشکلی وجود ندارد اما نگرانی‌هایی در زمینه برخی از تجهیزات داریم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در سطح شهر هم پروژه‌های خاص خود را داریم که تقاطع غیرهمسطح و توسعه بوستان‌های چندین هکتاری و ساخت شهربازی و بهسازی معابر و سوله‌های ورزشی و ده‌ها پروژه دیگر در مسیر خدمت به مردم است.

حلوایی زاده عنوان کرد: اگر قطار شهری نیز همچون دیگر پروژه‌ها، جزئی از مطالبه مردم باشد و شهروندان نسبت به آن احساس نیاز کنند، همراهی بیشتری خواهند داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار