مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از آغاز عملیات اجرایی فاز اول مرمت و حفاظت بنای تاریخی امامزاده مهدی صالح (ع) واقع در شهرستان دره‌شهر خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷ 02 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: با اعتبار ۳۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی به‌صورت اسناد خزانه، عملیات اجرایی فاز اول مرمت و حفاظت بنای تاریخی امامزاده مهدی صالح (ع) ماژین دره‌شهر آغاز شده است.

وی افزود: برخی از آیتم‌هایی که با تصویب شورای فنی جهت مرمت اضطراری این بنا به تصویب رسیده شامل اجرای داربست در دو طرف بقایای معماری بنا و روی گنبد بنا، خالی کردن درز بندهای فرسوده بنا ( بندکشی‌های فرسوده و آسیب‌دیده)، سبک کردن لایه‌های بقایای معماری گنبد، مقاوم‌سازی و تقویت پوشش گنبد، تزریق گچ و تثبیت وضع موجود است.

شنبه‌زاده گفت: بقعه امامزاده مهدی صالح (ع) یکی از مکان‌های میراثی است که با معماری خاص گذشته ساخته شده و از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردار است، بنای این بقعه متبرکه از شاهکارهای معماری قرن هشتم هجری است که به‌صورت چهارگوش آجری ساخته شده و آثار گچ‌بری آن با آیات قرآن مزین شده است، زوایای چهارگانه آن به گوشواره‌های مناره مانندی منتهی می‌شود.

وی ادامه داد: بقعه امامزاده مهدی صالح (ع) در دهستان ماژین از توابع دره‌شهر و در ۴۵ کیلومتری مرکز این شهرستان قرار دارد، که به شماره ۴۳۱۱ مورخ ۸۰/۱۰/۷ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار