بیرجند- مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی گفت: بازگشایی بازارچه یزدان در انتظار تصمیم دولت افغانستان است چرا که از سوی ایران همواره اعلام آمادگی شده است.
کد خبر: ۸۶۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 09 June 2020

محمد علی خاشی اظهار کرد: سال گذشته دولت افغانستان مصوبه‌ای مبنی بر بازگشایی بازارچه یزدان در تاریخ مشخصی را داشت و بر همان مبنا نیز مسئولان ما قول بازگشایی این بازارچه را به مردم دادند.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: البته از زمان مصوبه گذشته و با تغییر دولت در افغانستان خبری از بازگشایی این بازارچه وجود ندارد.

خاشی با اشاره به اینکه بازگشایی بازارچه یزدان بسته به تصمیم و خواست دولت افغانستان دارد، ادامه‌داد: موضوعات گمرکی به دو طرف کشور همسایه بستگی دارد که از سوی ایران همواره اعلام آمادگی برای بازگشایی این بازارچه شده است.

وی با تأکید بر اینکه بازگشایی بازارچه یزدان از نظر ایجاد اشتغال برای مردم منطقه بسیار مطلوب خواهد بود، یادآور شد: امیدواریم روند صادرات از گمرکات خراسان‌جنوبی چون دو ماه اخیر همچنان رو به رشد باشد.

گفتنی است در خراسان‌جنوبی چهار بازارچه مرزی دوکوهانه نهبندان، میل ۷۳ درمیان، یزدان زیرکوه و میل ۷۸ سربیشه ماهیرود وجود دارند که در مجاورت با کشور افغانستان قرار دارند و در شرایط فعلی از این چهار بازارچه فقط بازارچه ماهیرود سربیشه فعال است و مبادلات تجاری از سه بازارچه دیگر استان انجام نمی‌شود.

بر اساس گفته مسئولان استان بی میلی کشور افغانستان علت غیر فعال بودن سه بازارچه یزدان، دوکوهانه و میل ۷۳ شده است و تلاش‌ها برای بازگشایی این معبرهای مرزی همچنان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار