کد خبر: ۸۶۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳ 09 June 2020

بیرجند - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا دانش‌آموزان قبل از ورود به حوزه‌های امتحانی ماسک و دستکش به همراه داشته باشند.

محمدعلی واقعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حفظ سلامت جسم و روان دانش‌آموزان خط قرمز آموزش و پرورش است که از هیچ تلاشی در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع  بیماری کرونا در استان بیش از یک میلیارد تومان سرانه بهداشتی به منظور ضدعفونی مدارس و حوزه‌های امتحانی بین مدارس استان توزیع شده است.

وی اظهار داشت: به منظور تامین امنیت جسمی و روانی دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم، در حوزه‌های امتحانی استان ۱۰ هزار جفت دستکش و ماسک توزیع شده است.

واقعی یادآور شد: به تمامی روسای حوزه‌های امتحانی اعم از نهایی پایه دوازدهم و پایه نهم تاکید شده که فضای فیزیکی حوزه‌ها، اشیا و اماکنی که لمس آنها اجتناب ناپذیر است از قبیل دستگیره درها، صندلی دانش‌آموزان و سرویس‌های بهداشتی در هنگام برگزاری امتحان و قبل و بعد از حضور دانش آموزان مرتب ضدعفونی شود.

وی تصریح کرد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم و نهم در سراسر استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با تاکید بر اصل فاصله‌گذاری فیزیکی دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز پایه دوازدهم دختر و پسر در ۸۰ حوزه امتحان نهایی و ۱۱ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر پایه در مدارس استان مشغول خواهند بود.

امتحانات نهایی در خراسان جنوبی از ۱۷ خرداد ماه جاری آغاز شده است و تا ۱۶ مرداد ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار