پلیس فتای خراسان جنوبی در خصوص کلاهبرداران فضای مجازی با عنوان پوشش ثبت نام خودرو هشدار داد.
کد خبر: ۸۵۹۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴ 07 June 2020
 رئیس پلیس فتای استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: با توجه بهکلاهبرداری در پوشش ثبت نام خودرو اینکه شرایط جدید ثبت نام خودرو و تکمیل اطلاعات خریداران از طریق سامانه یکپارچه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا) انجام می‌شود کلاهبرداران فضای مجازی از این فرصت سوء استفاده کرده و با ارسال پیام‌هایی با عنوان اینکه برای ثبت نام قطعی خودرو به لینک زیرمراجعه کنید و با طراحی و ساخت لینک و صفخات جعلی و هدایت متقاضیان به ورود و ثبت نام، اطلاعات شخصی و بانکی آنان را دریافت و از این طریق اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب ان‌ها می‌کنند.

سرهنگ محمدپور در این باره توصیه‌هایی را به همشهریان اعلام کرد:

- برای پیش ثبت نام خودرو و یا اطلاع از نتیجه قرعه کشی فروش خودرو وب سایت‌های رسمی شرکت‌های خودروساز و رسانه‌ها تنها مرجع اطلاع رسانی هستند.

- مشتریانی که محصولات ایران خودرو را ثبت نام کردند باید دقت داشته باشند تا پس از ثبت نام و پرداخت وجه پیامکی با سرشماره ۳۰۰۰۹۶۴۴۰ و یا ۳۰۰۰۶۳۴۶ حاوی اطلاعاتی نظیر ردیف قرارداد و تاریخ پرداخت از طرف شرکت ایران خودرو به شماره تلفن همراه شخص ارسال می‌شود.

- در صورت عدم دریافت این پیام و یا پیامک با سرشماره جز شماره‌های اعلام شده،  مردم درخواست‌های خود را به از طریق نمایندگی و یا مرکز تماس شرکت ایران خودرو به شماره ۰۹۶۴۴۰ پیگیری و مشکلاتشان را مرتفع کنند.

- -مهمترین اصل در برخورد با پیامک‌های جعلی پاسخ ندادن به آنهاست.

- به هیچ وجه به شبکه‌های اجتماعی و دیگرسایت‌ها اعتمناد نکنند و تنها از طریق درگاه‌هایی که از طریق رسانه ملی و سایت‌های معتبر اعلام می‌شود اقدام به ثبت نام کنند.

- شهروندان نکات امنیتی در درگاه‌های بانکی را مدنظر داشته باشند.
 
 وی گفت: مردم در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس  WWW.CYBERPOLIC.IR بخش ارتبطات مردمی گزارش کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار