مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: این اداره کل از یک سال گذشته تاکنون با برون‌سپاری خدمات تخصصی خود، بیش از یک هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کرده است.
کد خبر: ۸۵۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹ 31 May 2020

شهرام موحدی اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی استان، خدمات درمانی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و موارد تشخیصی در زمینه تصدی‌گری را در قالب برون سپاری به بخش خصوصی واگذار کرده است.

وی ادامه داد: صدور و تمدید پروانه‌های مراکز مایه‌کوبی و آزمایشگاهی دامپزشکی بر اساس بند "ج" ماده ۲ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی به نظام دامپزشکی بعنوان یک سازمان ان. جی او  و صدور و تمدید پروانه‌های تاسیس و پروانه‌های فعالیت داروخانه‌های دامپزشکی را نیز به همین سازمان غیردولتی واگذار شده است.

موحدی تصریح کرد: صددرصد خدمات تشخیص درمانگاهی و مایه‌کوبی، توزیع دارو بصورت شرکت‌های پخش استانی، تمدید و صدور پروانه‌های مراکز درمانگاهی و مایه‌کوبی، صدور و تمدید پروانه‌های اماکن دامی در استان نیز به بخش خصوصی واگذار شده است.  

 بیش از ۱۷۷ مرکز درمانگاه دامپزشکی، ۶۴ مرکز واکسیناسیون دام، ۱۱۹ دارخانه دامپزشکی و ۶ آزمایشگاه دامپزشکی بخش خصوصی در استان اصفهان فعال است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: این سازمان یکی از پیشروترین دستگاه‌های دولتی در برون سپاریست و حجم بسیار زیادی از فعالیت‌های دامپزشکی به بخش خصوصی واگذار شده است.

موحدی با بیان اینکه آزمایش‌های غیرحاکمیتی دامپزشکی به بخش خصوصی واگذار شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۹ هزار نمونه آزمایشگاهی به ارزش بیش از ۳۳۰ میلیون تومان توسط آزمایشگاه‌های دامپزشکی بخش خصوصی استان انجام شد.

وی اضافه کرد: تشخیص و درمان در زمینه بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی برون سپاری و نظارت‌های فنی و بهداشتی در گاوداری‌های صنعتی به دامپزشکان مسوول فنی و بهداشتی واگذار شده است.

مدیرکل دامپزشکی اصفهان گفت: بر اساس اعتبار تخصیص یافته به استان در سال ۹۸ بیش از ۷۶۰ میلیون تومان خرید خدمت و برون سپاری واکسیناسیون بوسیله مراکز غیردولتی انجام شده است.

وی با اشاره به خدمات واگذار شده در بخش بیماری‌های طیور و آبزیان اظهار داشت: بازدید و صدور تایید بهداشت مزارع طیور، ثبت ورود جوجه‌ها، تایید سلامت جوجه‌ریزی‌ و نظارت بر مصرف واکسن در مزارع مختلف طیور و ثبت بیماری و واکسن در طیور روستایی و تایید بهداشت مزارع آبزی پروری در استان نیز برون سپاری شده است.

موحدی با اشاره به خدمات واگذار شده در حوزه نظارت و بهداشت عمومی و مواد غذایی نیز اظهار داشت: بیش از۵۲۰ مسوول فنی و ناظر بهداشتی دامپزشکی در مراکز تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی فعالیت می‌کنند که هر سال ۲۰ تا ۲۵ نفر نیز به این تعداد اضافه می‌شوند.

وی افزود: تمدید پروانه‌های بهداشتی و صدور پروانه‌های تاسیس و بهره‌برداری از اماکن دامی بر اساس ماده پنج قانون نظام جامع دامپروری به نظام دامپزشکی واگذار شده است.

به گفته وی، اشتغال متقاضیان کار در حوزه مسوولان فنی و بهداشتی به انجمن صنفی مسوولان فنی و ناظران بهداشتی دامپزشکی واگذار شده است که زیر مجموعه نظام دامپزشکی استان محسوب می‌شود.

 موحدی گفت: اصفهان بعنوان یک استان مهاجرپذیر، هرچند دانشکده دامپزشکی ندارد اما دانش‌آموختگان زیادی از ساکنان بومی و استان‌های همجوار متقاضی اشتغال در حوزه دامپزشکی هستند و تراکم درخواست کار در این حوزه بسیار بالاست و ما نمی‌توانیم به همه درخواست‌ها پاسخ دهیم.

وی  با بیان‌اینکه باید چاره‌ای برای وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان دامپزشکی استان اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: وظیفه اداره کل دامپزشکی اصفهان در زمینه اشتغال نیست هرچند بشدت در این زمینه به نظام دامپزشکی که متولی اشتغال بخش خصوصی است، کمک می‌کنیم.  

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار