کد خبر: ۸۵۶۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳ 31 May 2020

رییس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از مهم‌ترین اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در بحث نوآوری در بخش کشت فراسرزمینی، هاب شتر، کشت‌های جدید، کشت نشایی، کشاورزی حفاظتی، تغییر الگوی کشت با توجه به شرایط آب و هوایی و وضعیت منابع آبی استان با تاکید بر هم‌افزایی دانش بومی و نوین است.

غلامرضا قوسی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در ادامه فعالیت‌های سال‌های اخیر حول محور تولید ملی، حمایت از کالای ایرانی و تقویت اقتصاد ملی با نگاه ویژه به اهمیت امنیت غذایی و ارتباط آن با امنیت ملی و استقلال و اقتدار کشور و توجه به توسعه زیرساخت‌ها و تامین نهاده‌های تولید را در دستور کار دارد.

وی افزود: جهاد کشاورزی، پایداری تولید، اشتغال و افزایش ضریب خوداتکایی در محصولات اساسی که عمدتاً طی سال‌های اخیر در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تعریف شده را به عنوان پروژه‌های محوری بخش کشاورزی در سال رونق تولید، در دستور کار قرار داد.

رییس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا تـلاش زیادی شد که با عمل به بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری و اجـرای راهبرد ارتقای بهره‏وری عوامل و منابـع تولید به ویژه آب، نسبت به مهار و رفع چالش‏های قبل و پس از تولید مواد خام کشاورزی به طور ویژه اهتمام شود.

قوسی ادامه داد: از مهم‌ترین اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در بحث نوآوری در بخش کشت فراسرزمینی، هاب شتر، کشت‌های جدید، کشت نشایی، کشاورزی حفاظتی، تغییر الگوی کشت با توجه به شرایط آب و هوایی و وضعیت منابع آبی استان با تاکید بر هم‌افزایی دانش بومی و نوین است.

 وی بیان کرد: این امر با کمک کارشناسان و متخصصان استانی در سطح سازمان، مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ها و مراکز خدمات جهادکشاورزی شهرستانی و به خصوص مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در حال مطالعه، تحقیق، بررسی و اجرا است.

رییس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه تعریف شده برای سال 99 پیش‌بینی می‌شود در صورت تزریق 570 میلیارد تومان تسهیلات اعم از تسهیلات سرمایه‌گذاری و سرمایه در گردش به بخش کشاورزی، حدود 1340 نفر فرصت شغلی در بخش ایجاد شود.

قوسی با اشاره به ظرفیت‌شناسی بومی برای رسیدن به شعار سال، افزود: تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های زیربنایی، بکارگیری فنون و روش‌های علمی به منظور بهره‌وری منابع و ارتقاء عملکرد در واحد سطح و تسهیل و تسریع در  فرآیند صدور مجوزها از جمله راهبردهای بومی است.

وی یادآور شد: همچنین تقویت و بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش بنیان، حمایت از کسب و کارهای پایدار، توسعه و ارتقاء صنایع تبدیلی و تکمیلی، ایجاد زنجیره‌های تولید و اتخاذ مکانیسم و سیاست‌های حمایتی و تشویقی از جمله راهبردهای بومی بخش کشاورزی استان برای تحقق این شعار است.

برچسب ها: غلامرضا قوسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار