کد خبر: ۸۴۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲ 11 May 2020

عبدالرضا رضاییاظهار کرد: سال گذشته گلخانه‌داران خراسان‌جنوبی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار شاخه گل رز تولید کردند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بیشتر این شاخه‌های گل به دیگر کشورها صادر شده است، بیان‌کرد: البته ما از خراسان‌جنوبی به صورت مستقیم صادرات گل نداریم بلکه این گل‌ها از شهرهایی چون تهران و مشهد صادر می‌شوند.

رضایی ادامه‌داد: به واسطه شرایط اقلیمی، اختلاف دمای شب و روز و بسیاری از مؤلفه‌های دیگر گل رز تولیدی در خراسان‌جنوبی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: در حال حاضر دو گلخانه تولید گل رز در خراسان‌جنوبی به مساحت ۱.۵ هکتار وجود دارد که برای سال جاری طرح‌های توسعه‌ای در نظر دارند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: البته این طرح‌های توسعه‌ای به شرط رفع مشکل اعطای تسهیلات به این گلخانه‌داران و تأمین وثیقه اجرایی خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه این دو گلخانه پتانسیل افزایش ۵ هکتار دیگر را به مجموعه زیرکشت دارند، اظهار کرد: در شرایط فعلی به واسطه شیوع ویروس کرونا موضوع صادرات گل رز مقداری تحت الشعاع قرار گرفته که امیدواریم این موضوع نیز به زودی رفع شود.

وی افزود: توسعه گلخانه و گشت گلخانه‌ای از جمله موضوعات مدنظر برای اشتغال‌زایی در خراسان‌جنوبی است که طرح‌های متعددی در این زمینه در حال اجرا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار