نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آنچه امروز ملت بزرگ ایران اسلامی در قضیه ویروس کرونا از خود نشان داده است فرهنگ متعالی ایرانی- اسلامی است که به یک فرصت بین المللی تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۴۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ 10 May 2020

آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در مراسم آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در خراسان جنوبی ضمن تبریک میلاد با سعادت سراسر نور حضرت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: اگرچه ویروس کرونا خود را به صورت یک چالش نشان داد اما ذخیره‌های فرهنگ ایمانی آن را به یک فرصت بین المللی تبدیل کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: در ممکنات خیر محض و شر محض نیست بلکه ترکیبی از آن دو است بنابراین ویژگی مکتب ایمانی این است که شر را به خیر تبدیل می‌کند.

وی افزود: آنچه امروز ملت بزرگ ایران اسلامی در قضیه ویروس کرونا از خود نشان داده است فرهنگ متعالی ایرانی- اسلامی است.

عبادی بیان کرد: ملت بزرگ ایران در چهل سال گذشته در انواع صحنه‌های مبارزه با استکبار جهانی پیروز بوده و امروز نیز در جبهه فرهنگی این پیروزی را کسب کرد.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: باید از این همه تلاش و زحمات افرادی که چه به صورت شغلی با ویروس کرونا درگیر هستند که می‌توان به پرستاران و کادر پزشکی اشاره کرد و چه ایثارگرانی که در قالب طلبه، بسیجی و حزب اللهی آنها را تنها نگذاشتند تشکر و قدردانی کرد.

وی عنوان کرد: امروز آن کشورهایی که پز می‌دانند و ما را تحریم و تهدید می‌کردند و حتی خودشان متهم هستند که این ویروس کرونا یک ویروس آزمایشگاهی است که به وسیله  خودشان انجام شده، در صحنه کارساز خود را نشان دادند  و رسوا شدند.

عبادی گفت: استکبار جهانی کارش آسیب زدن به بشر است و این همه بمب‌های اتمی، هیدروژنی و میکروبی را برای نابودی مردم می‌سازد، آنها در هر کجای کره زمین سلطه پیدا کنند زیرساخت‌ها را ویران و مردها و زن‌ها و بچه‌ها را می‌کشند و آواره می‌کنند آنگاه اسمش را تمدن لیبرالی می‌گذارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: امروز که این ویروس کرونا خودش را نشان داد همان کشورهایی که ادعای متمدن بودن دارند دست به کارهای پست از جمله غارت و دزدی وسایل بهداشتی از یکدیگر زدند در حالی که با یکدیگر دوست هستند.

وی افزود: با اینکه ما تحریم بودیم و در جریان ویروس کرونا از دید آنها زمینگیر خواهیم شد اما ملاحظه کردید که ایمان چگونه خود را نشان داد و مردم با فرهنگ ایمانی خود چگونه به کمک یکدیگر شتافتند.

عبادی عنوان کرد: فرهنگ و ایمان کارساز است و این همان چیزی است که در این چهل سال در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی، مردم ایران اسلامی از خود نشان داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  اظهار داشت: ارزش مجموعه فداکاری‌ها، از خود گذشتگی‌ها و ایثار مردم، بیش از آنی است که ما با بیان بخواهیم از آن تشکر کنیم.

انتهای پیام/ 252/ش

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار